Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Aneta Hołówek 04.01.2013

W USA żadne inne wydarzenie nie przyciągnie takich pieniędzy

Na miesiąc przed jednym z największych wydarzeń sportowych w Stanach Zjednoczonych - finałem rozgrywek ligi futbolu amerykańskiego - Super Bowl, znany jest już cennik reklam stacji telewizyjnych.
Posłuchaj
  • Jan Pachlowski PR Chicago (IAR)
Czytaj także

W roku ubiegłym cena spotu reklamowego nie przekraczała trzech i pół miliona dolarów, w tym roku jedna reklama będzie kosztować nawet ponad cztery miliony.

Koszty transmisji są tak duże, ponieważ Super Bowl przed telewizorami gromadzi nawet 100 milionów widzów. W USA żadne inne wydarzenie sportowe nie ma szans na uzyskanie takiej oglądalności.

Na tak droga promocje w tym roku stać będzie dwóch producentów samochodów, firma promująca witrynę internetową, sprzedawca markowych butów oraz producent napojów.

W USA mecze o Super Bowl cieszą się największą popularnością. Dla porównania, finał mundialu w RPA między Hiszpanią a Holandią zgromadził przed telewizorami 24,3 mln Amerykanów, co jest w tym kraju rekordem oglądalności meczu piłki nożnej.

ah, IAR