Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Anna Borys 22.03.2013

Nasze drogie dyskonty

To nie dyskonty a do hipermarkety proponują Polakom najtańsze zakupy - wynika z badań serwisu Dlahandlu.pl "Najtańszy Koszyk", o czym informuje "Metro".
Sieć Biedronka.Sieć Biedronka.fot. Flickr/Jakub Szestowicki

W pierwszej trójce najtańszych sieci spożywczych znalazły się same hipermarkety (Auchan, Kaufland i Real). Najtańszy dyskont (Netto) jest dopiero na piątym miejscu, a te najpopularniejsze jak Lidl i Biedronka dopiero na 7 i 8 miejscu. Badano ceny 40 najtańszych produktów pierwszej potrzeby jak np. pieczywo, herbata, ser żółty, kiełbasa, czy masło; nie patrzono na ich jakość. Różnice cen zaobserwowane przez badaczy są spore - między najtańszym hipermarketem i najtańszym dyskontem wynoszą ok. 20 proc.

Duże różnice to efekt wojny cenowej, którą hipermarkety toczą z dyskontami. A gra się toczy o to, by odzyskać tytuł najtańszych sklepów, który udało się przywłaszczyć dyskontom. Zdaniem cytowanych przez gazetę ekspertów, czeka nas rok ostrej wojny cenowej, co dla konsumentów jest dobrą wiadomością.