Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Anna Borys 28.05.2013

Ekolodzy przerobili reklamę PGE

O świcie w centrum Warszawy ekolodzy dokonali zmiany hasła reklamowego koncernu PGE na: „Trujemy węglem od początku do końca”.
TRUJEMY WĘGLEM  Ekolodzy zmieniają znaczenie reklamy PGE w centrum Warszawy„TRUJEMY WĘGLEM” – Ekolodzy zmieniają znaczenie reklamy PGE w centrum WarszawyGREENPEACE

W ten sposób chcą zwrócić uwagę na szkodliwość emisji powstających w wyniku spalania węgla.

Grupa aktywistów Greenpeace dokonała brawurowej akcji. Na dużych rozmiarów banerze, prezentującym w centrum stolicy reklamę koncernu PGE, zmienili hasło, którego firma użyła w kampanii wizerunkowej z „Robimy prąd od początku do końca” na „Trujemy węglem od początku do końca”. Zmiana dwóch słów, diametralnie zmieniła znaczenie przekazu. Jest to reakcja na kampanię, która według ekologów nie mówi całej prawdy na temat negatywnych skutków spalania węgla na zdrowie ludzi.

- Produkcja energii ze spalania węgla wiąże się z emisją dziesiątek, a nawet setek tysięcy ton zanieczyszczeń, które wdychamy wszyscy i które niszczą nasze zdrowie. Jest coraz więcej opracowań jasno wskazujących na to, że emisja pyłów, szkodliwych gazów i toksycznych metali z elektrowni węglowych wiąże się z poważnymi chorobami. Potwierdzają to raporty takich instytucji jak Światowa Organizacja Zdrowia, Europejska Agencja Środowiska czy międzynarodowa organizacja Health and Enviromental Alliance – mówi Katarzyna Guzek, rzeczniczka prasowa kampanii Greenpeace Klimat i Energia.

Greenpeace zwraca uwagę, że szeroko zakrojona kampania wizerunkowa PGE odbywa się w czasie, w którym rząd blokuje przyjęcie ustawy o odnawialnych źródłach energii (OZE), które są doskonałą alternatywą dla węgla – korzystniejszą dla Polek i Polaków, krajowej gospodarki, a także bardziej przyjazną środowisku i zdrowiu ludzi. Organizacja podkreśla też, że problem szkodliwego dla zdrowia spalania węgla w elektrowniach dotyczy zarówno PGE jak i wielu innych spółek energetycznych w Polsce oraz że potrzebna jest zmiana systemowa dla całego sektora energii w kierunku OZE i efektywności energetycznej.

- Koncern należący do skarbu państwa powinien rozwijać przede wszystkim te technologie, które są najkorzystniejsze dla państwa i obywateli. Nie rozumiemy zatem, czemu w swojej ogólnopolskiej kampanii na którą zostały wydane olbrzymie pieniądze z rachunków za prąd, które płacimy wszyscy, promuje się tak przestarzałą energetykę, jak ta oparta na węglu – dodaje Katarzyna Guzek.