Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Michał Chodurski 29.07.2013

3 miliony złotych kary na Getin Noble Bank

Taką decyzję podjęła prezes Urzędu Ochrony konkurencji i Konsumentów za nieprzestrzeganie praw klientów.
Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjnesxc.hu

UOKiK miał zastrzeżenia między innymi do formularza, jaki pracownicy banku wręczali konsumentom. Zapisano w nim, że oferta dotycząca warunków udzielenia pożyczki, obowiązuje tylko w dniu jej sporządzenia. Urząd stwierdził, że w ten sposób łamane jest prawo konsumenta, bo jeden dzień to za mało na porównanie oferty z innymi dostępnymi na rynku.

Kolejne naruszenie banku dotyczyło zobowiązania klientów spłacających kredyt, do pisemnego wnioskowania o zmniejszenie oprocentowania. Chodzi o sytuacje, kiedy spadają stopy procentowe NBP. UOKiK stwierdził, że to instytucja udzielająca kredytu musi dostosowywać oprocentowanie do wysokości stóp i nie może tego ciężaru przerzucać na konsumentów.

Decyzja Urzędu nie jest prawomocna. Bank już odwołał się od niej do sądu.

Zobacz galerię - dzień na zdjęciach>>>

mc