Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Polskie Radio
Jarosław Krawędkowski 28.01.2014

Telefon w pakiecie z rachunkiem bankowym? Operatorzy kuszą promocjami

Nawet kilkaset złotych rocznie można zaoszczędzić korzystając z konta bankowego oferowanego przez operatora telekomunikacyjnego. Do boju o klientów szykują się kolejne firmy.
Wiele osób korzysta z internetowego konta bankowego.Wiele osób korzysta z internetowego konta bankowego.GlowImages/EastNews
Posłuchaj
  • Klienci łącząc usługi płacą mniej. Robiąc obroty kartą płatniczą, mają niższy abonament - tłumaczy Anna Kochańska, dyrektor w firmie doradczej Expander./Krzysztof Rzyman, PR24/
Czytaj także

Darmowy rachunek bankowy to najwięcej, co mogą dziś zaoferować instytucje finansowe. Banki które dają klientom coś więcej, np. zwrot 1% wydatków opłaconych kartą należą do wyjątków. Z nową ofertą wchodzą operatorzy telekomunikacyjni.

Abonament za darmo

Pierwszy był należący do Zygmunta Solorza Plus Bank. W tej samej grupie kapitałowej jest także sieć komórkowa Plus i telewizja satelitarna Cyfrowy Polsat. - Klienci łącząc usługi płacą mniej. Robiąc obroty kartą płatniczą, mają niższy abonament - tłumaczy Anna Kochańska, dyrektor w firmie doradczej Expander.

Bank reklamuje się, że często płacąc kartą, klienci za abonament telefoniczny nie zapłacą ani złotówki. Ale żeby to osiągnąć miesięczne obroty musiałaby wynieść astronomiczne 10 tys. zł. Bardziej realna jest obniżka rachunku na poziomie 5-15%. Bo zgodnie z regulaminem promocji za każde 500 zł uregulowane kartą, abonament jest obniżany o 5%.

Kolejny operator szykuje „innowacyjną” ofertę

Usługi bankowe swoim klientom już niedługo ma zaoferować także inny operator z tzw. wielkiej trójki. T-mobile ogłosił, że wchodzi w alians z Alior Bankiem. - Ta oferta może nas mocno zaskoczyć - uważa ekspert.

- Przyszłością takich aliansów są niesamowite rozwiązania technologiczne, do których same banki nie mają dostępu - ocenia. Alior Bank, który już teraz słynie z nowoczesnych rozwiązań, może popchnąć te rozwiązania do przodu mówi gość Polskiego Radia 24.

Klient oszczędza, bank także

Telekomy i bankowcy wprowadzają promocje, bo coraz droższe jest pozyskanie nowego klienta wyjaśnia ekspert. - Chodzi głównie o koszty pozyskania i obsługi klienta. I wiedzy o nim, np. o jego wiarygodności - dodaje Anna Kochańska.

- Doradcom w bankach trudno jest pozyskać klienta. A taka oferta może zachęcić kogoś do zmiany rachunku. Najważniejsze są promocje, rozwiązania technologiczne i wygoda - wylicza gość Polskiego Radia 24.

Wielcy gracze nie składają broni

Z walki o klientów nie rezygnują także największe banki. Choć na nową ofertę Banku Zachodniego WBK, który przejął Kredyt Bank jeszcze musimy poczekać. Podobnie zresztą jest z PKO BP, który wchłonął bank Nordea zaznacza Anna Kochańska. W planach jest także połączenie banków BGŻ i BNP Paribas.

- Fuzje nie są łatwe. Połączenie dwóch różnych instytucji, które obsługują różnych klientów wymaga dużego wysiłku - dodaje.

Bankomaty nadal za darmo? Jeśli bank na to stać

Zaplanowana na czerwiec obniżka prowizji od płatności kartami, tzw. stawek interchange, także przełoży się na ofertę instytucji finansowych. Tyle, że negatywnie. Zniknąć mogą darmowe wypłaty z bankomatów wszystkich sieci.

- Być może bogate banki będzie stać na to, żeby te opłaty pozostawić na bardzo niskim poziomie. Lub przy wysokich obrotach na karcie zrezygnować z nich. I będzie to bardzo konkurencyjne - ocenia Anna Kochańska.

Krzysztof Rzyman