Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Polskie Radio
Tomasz Kamiński 24.11.2010

Banki walczą o klientów z małych firm

Małe i mikroprzedsiębiorstwa, których jest w Polsce ponad 1,8 mln, stają się atrakcyjnym klientem dla banków, które szukają nowych dochodów.

Instytucje finansowe kuszą specjalnymi ofertami i tanimi kredytami oraz skracają procedury. Powstają nawet banki wyspecjalizowane w obsłudze drobnego biznesu.

- Przed kryzysem banki nie zwracały uwagi na małych przedsiębiorców. Nie przygotowywały specjalnych ofert. Teraz można powiedzieć, że zabijają się o nich - mówi Eliza Więcław z "Rzeczpospolitej".

Chcą przedsiębiorców obsługiwać, zakładać im konta, dawać im kredyty. Wszystko dlatego, że małe firmy oznaczają przychody, których bankom obecnie brakuje.

Jednocześnie małe firmy nie stanowią tak dużego ryzyka kredytowego, jak średnie i duże firmy. Zwykle są to bowiem dobrze zarządzane firmy rodzinne, które w przypadku kryzysu mogą zmienić branżę. Dlatego też Pekao SA, PKO BP, ING czy Raifeissen mają specjalne oferty dla takich firm.

tk