Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
migrator migrator 24.06.2010

Władze Kielc chcą sprzedać Koronę

Radni Kielc zadecydowali w czwartek o sprzedaży akcji klubu piłkarskiego Korona. Przegłosowali także sposób zbycia akcji spółki i wynajęcie doradcy prywatyzacyjnego.
Piłkarze Korony KielcePiłkarze Korony Kielcefot. East News

W sierpniu 2008 roku miasto za symboliczną złotówkę kupiło akcje Kolportera Korony S. A. Władze Kielc zdecydowały się przejąć klub po aferze korupcyjnej i wycofaniu się ze sponsorowania zespołu firmy Kolporter. Zmieniono nazwę klubu, który stał się jednoosobową spółką komunalną.

Jak tłumaczył przewodniczący kieleckiej rady miejskiej Krzysztof Słoń, uchwała o prywatyzacji klubu ma charakter intencyjny i otwiera prezydentowi Kielc drogę do działania w tej kwestii.

Korona to w tej chwili dobra marka, licząca się, trzeba to wykorzystać - mówił Słoń. Dodał, że klub powinno się sprywatyzować, bo wkrótce mogą pojawić się przepisy utrudniające finansowaniem klubów sportowych przez firmy skarbu państwa.

O prywatyzacji Korony radni zadecydowali jednogłośnie. Zgodnie z uchwałą zbyciu będzie podlegało 70 proc. akcji spółki. W procesie prywatyzacji ma pomóc doradca, wyłoniony w drodze przetargu nieograniczonego. W czwartek radni zdecydowali także o przekazaniu 400 tys. zł na koszty działalności doradcy.

Władze Kielc od początku, po przejęciu Korony nie ukrywały, że planują znaleźć sponsora, który przejąłby ciężar finansowania klubu.

Jak można przeczytać w uzasadnieniu uchwały trudno było szukać inwestora "gwarantującego podnoszenie poziomu sportowego i organizacyjnego" klubu w sytuacji, gdy zespół grał w pierwszej lidze (w sezonie 2008/2009) i gdy po awansie do ekstraklasy, na zakończenie rundy jesiennej w 2009 roku zajmował 12. miejsce w tabeli.

Zdecydowanie lepiej Korona Kielce zaprezentowała się w wiosennej rundzie rozgrywek i cały sezon 2009/2010 zakończyła na szóstym miejscu.

Według radnych zakończenie sezonu z wysoką lokatą jest właściwym momentem do podjęcia działań zmierzających do znalezienia klubowi nowego właściciela. Dodatkowym plusem jest też największa frekwencja na meczach piłkarskich spośród wszystkich zespołów ekstraklasy. W sezonie 2009/2010 każdy mecz na Arenie Kielc obserwowało średnio 10083 kibiców.

Uzyskanie tak dobrego wyniku piłkarskiego, nowoczesny stadion oraz wysoka frekwencja stwarza szansę na zainteresowanie klubem potencjalnych inwestorów - podsumowali radni.


man