Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Marcin Nowak 20.03.2012

Każdy chce zobaczyć hit Bundesligi

Zainteresowanie mediów meczem Bundesligi Borussii Dortmund z Bayernem Monachium (11 kwietnia) przekroczyło oczekiwania organizatorów spotkania.
Signal Iduna Park - stadion Borussii DortmundSignal Iduna Park - stadion Borussii Dortmundfot. Wikipedia

Wnioski wpłynęły m.in. z Polski, Holandii, Serbii, a nawet z... Japonii.

Trybuna prasowa na stadionie Signal Iduna Park może pomieścić dwieście osób, na trzy tygodnie przed rywalizacją chętnych jest ponad 400 redakcji.

- Na pewno spróbujemy zorganizować dodatkowe miejsca stojące, dla tych, którzy w trakcie spotkania nie muszą notować lub pisać relacji, ale wszyscy i tak się nie zmieszczą, tym bardziej, że każdego dnia chętnych przybywa - powiedziała osoba z biura prasowego.

- Najwięcej chętnych jest oczywiście z Niemiec, ale zgłoszenia napływają nawet z tak odległych krajów jak Japonia. To głównie za sprawą pomocnika Shinji Kagawy. Bardzo dużo jest chętnych z Polski - dodała.

Mecz cieszy się również bardzo dużym zainteresowaniem kibiców. Chęć zakupu zgłosiło trzysta tysięcy osób. Wszystkie wejściówki zostały sprzedane w ciągu kilku godzin. Stadion Borussii może pomieścić 80 720 kibiców.

Po 26 kolejkach piłkarskiej Bundesligi broniąca tytułu Borussia, w składzie z trzema reprezentantami Polski: Jakubem Błaszczykowskim, Robertem Lewandowskim i Łukaszem Piszczkiem, ma pięć punktów przewagi nad Bayernem i osiem nad imienniczką z Moenchengladbach.

man