Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Jakub Wacławski 06.02.2017

Przegląd resortów. Plan działania czy marketing polityczny?

Premier Beata Szydło zakończyła przegląd resortów. W ramach podsumowania odbyła się konferencja prasowa, w której udział wzięli również minister środowiska Jan Szyszko oraz szef resortu rolnictwa i rozwoju wsi Krzysztof Jurgiel. O politycznym bilansie przeglądu rozmawiali w Polskim Radiu 24 politolog dr Bartosz Rydliński (UKSW) i Bartłomiej Radziejewski (Nowa Konfederacja).
Posłuchaj
  • 6.02.17 Dr Bartosz Rydliński i Bartłomiej Radziejewski o bilansie politycznym zakończonego przeglądu resortów.
Czytaj także

Zdaniem dr Bartosza Rydlińskiego przegląd resortów odbył się po to, by pokazać opinii publicznej, że premier czuwa nad pracą poszczególnych ministerstw, a program rządu jest rozpisany na 4 lata.

- Wydaje mi się, że w przeglądzie resortów chodziło o to, by zacząć początek roku od czystej kartki i by wszystkie niejasności i ewentualne wątpliwości z zeszłego roku wyczyścić i pokazać opinii publicznej, że rząd ma plan działania  – zaznaczył gość.

Z opinią tą nie zgodził się Bartłomiej Radziejewski. - Nie widzę żadnej rzeczy, która byłaby wyjaśniona w trakcie tego przeglądu. Przypominają mi się podobne przeglądy resortów w czasach Donalda Tuska i to, jak ówczesny poseł opozycji a dzisiejszy wiceminister sprawiedliwości Patryk Jaki, mówił, że to PR-owy spektakl niegodny uwagi – podkreślił.

Jak dodał Radziejewski, nie dowiedział się on niczego z przeglądu resortów. – Niewątpliwie jest to show z dziedziny marketingu politycznego – podsumował.

Więcej w całej rozmowie.

Gospodarzem audycji był Jakub Kukla.

Polskie Radio 24/pr

____________________ 

Data emisji: 6.02.17

Godzina emisji: 13:18