Szwedzkie biura turystyczne wyprzedały prawie wszystkie wyjazdy na weekendy w Mediolanie.
W dwa tygodnie od przejścia Ibrahimovica do Milanu sprzedaliśmy więcej wycieczek do Mediolanu niż przez cały ubiegły rok i obecnie nie możemy nadążyć z ich organizowaniem - powiedział Kliven Issa z biura BE Resor.
Martin Durnik z biura turystycznego Ticket nazwał Ibrahimovica "motorem stymulującym turystykę" i powiedział:
Nie widzę w Szwecji ani teraz ani w przeszłości człowieka, który bardziej wpływałby na turystykę Szwedów do jednego kraju. Podobna sytuacja była, kiedy rozpoczął grę w Barcelonie. Tam jeździły co tydzień tysiące. Teraz zainteresowanie tym miastem znacznie zmalało.
Na weekendy do Mediolanu jeżdżą nie tylko kibice, lecz także przeciętni Szwedzi. Według branżowego magazynu Vagabond zainteresowanie Mediolanem wzrosło w Szwecji w okresie podpisaniu przez piłkarza kontraktu o 162 procent w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego.
Poza pójściem na mecz ze Zlatanem w roli głównej, co jest najważniejszym punktem programu, dokonują też luksusowych zakupów w znanych butikach włoskich projektantów mody, jedzą wyrafinowane, niedostępne w Szwecji kolacje, bawią się na mieście i podziwiają architekturę - wyjaśnił Durnik.
ah