Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio24.pl
Mateusz Brożyna 02.07.2019

Toto Wolff ucina temat ws. silników Williamsa. "Dlaczego miałbym działać na niekorzyść Kubicy?"

Toto Wolff, szef zespołu Mercedesa uciął wszelkie teorie spiskowe na temat ewentualnych różnic w jednostkach napędowych obu kierowców Williamsa George'a Russella i Roberta Kubicy. W ostatnich dniach włoska edycja "Motorsport.com" pisała o tym, że samochody ekipy z Grove dysponują różnymi silnikami, których dostawcą jest Mercedes. 
  • Williams zajmuje ostatnie miejsce zarówno w klasyfikacji kierowców jak i konstruktorów
  • Robert Kubica zajął ostatnie miejsce podczas wyścigu o Grand Prix Austrii
  • Kolejna runda mistrzostw świata F1 odbędzie się na Silverstone 14 lipca w ramach Grand Prix Wielkiej Brytanii


W 2019 roku kierowcy rywalizują w 70. sezonie mistrzostw świata Formuły 1. Po ośmiu latach przerwy wraca jedyny polski kierowca w historii F1 Robert Kubica. Portal PolskieRadio24.pl z tej okazji przygotował specjalny serwis, w którym można znaleźć wszystkie najważniejsze informacje związane z wydarzeniami na torach.   

formula_1200.jpg
F1 - ROBERT KUBICA W WILLIAMSIE - Serwis specjalny

Włoska teoria spiskowa

W ostatnim tygodniu pojawiła się sensacyjna informacja Franco Nugnesa na łamach włoskiego "Motorsportu". Według dziennikarza Russell korzysta z innej jednostki napędowej niż Kubica. Jego zdaniem Brytyjczyk dysponuje tym samym silnikiem co Lewis Hamilton i Valtteri Bottas z Mercedesa. Russell jest kierowcą programu juniorskiego ekipy z Brackley. Tymczasem Kubica w swoim samochodzie ma zamontowany tzw. silnik kliencki, podobny do tego, który mają kierowcy Racing Point (Sergio Perez i Lance Stroll). 

Kubica Russell 1200F.jpg
"Królowa motorsportu" jest tajemnicza. Warto ją poznać [WYWIAD]

Czytaj więcej: Max Verstappen kierowcą dnia Grand Prix Austrii >>> 

Swoje wnioski dziennikarz "Motorsportu" opiera na danych z ostatnich wyścigów. W Kanadzie zarówno Russell, jak i Kubica mieli zamontowane silniki Mercedesa w nowej specyfikacji, które różniły się od tych z początku sezonu. W Montrealu Brytyjczyk uzyskał maksymalną prędkość na poziomie 331,1 km/h, z kolei Polak 326,6 km/h. Jeszcze większa różnica pojawiła się na torze Paul Ricard we Francji. Tutaj Russel zanotował maksymalną prędkość 334,6 km/h, z kolei Kubica 315,9 km/h. Trudno jednoznacznie ocenić, czy rzeczywiście istnieją różnice w jednostkach napędowych Williamsa. 

Wolff: dlaczego miałbym działać na niekorzyść polskiego kierowcy? 

Podczas ostatniego weekendu wyścigowego na torze w Spielbergu do sytuacji odniósł się szef ekipy Mercedesa, Toto Wolff. 

- Jestem przecież Polakiem z pochodzenia. Dlaczego miałbym działać na niekorzyść polskiego kierowcy? Zarówno George Russell jak i Robert Kubica dysponują identycznymi jednostkami napędowymi. Wszystkie informacje na temat korzyści Russella nie mają żadnego pokrycia w rzeczywistości. To jest totalny absurd. Williams musi zrobić wszystko by rozwiązać swoje problemy. Russell i Kubica to świetni kierowcy, którzy zasługują na wysokie pozycje - podkreślił Wolff w rozmowie z "Motorsport.com".

Grand Prix Monako Kubica 1200F.jpg
Dziwne decyzje Williamsa. Kubica nadal to potrafi [KOMENTARZ]

Wyścig o Grand Prix Austrii wygrał Holender Max Verstappen z Red Bulla. Drugi był Monakijczyk Charles Leclerc z Ferrari, z kolei na ostatnim stopniu podium stanął Fin Valtteri Bottas z Mercedesa. W klasyfikacji generalnej mistrzostw świata F1 wciąż prowadzi obrońca tytułu Brytyjczyk Lewis Hamilton z zespołu Mercedesa. 

Czytaj więcej: Zespół Formuły 1 złamał zasadę parc ferme. Co to znaczy? >>> 

(mb), Motorsport.com