Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Mateusz Brożyna 25.08.2019

Rajd Niemiec. Kajetanowicz i Szczepaniak na trzecim miejscu w kategorii WRC2

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak zajęli trzecie miejsce w kategorii WRC2 podczas Radju Niemiec, ulegając jedynie dwukrotnemu mistrzowi tego kraju, Fabianowi Kreimowi, pilotowanemu przez Tobiasa Brauna i kolejnym reprezentantom Niemiec, Marijanowi Griebelowi z Piminem Winklhoferem. Polska załoga wyjeżdża dużą liczbą punktów do klasyfikacji sezonowej Rajdowych Mistrzostw Świata. 
  • Rajd Niemiec liczył 345 km oraz 19 odcinków specjalnych
  • Kolejnym startem Lotos Rally Team będzie Rajd Turcji, który odbędzie się 12 września 


Blisko 345 kilometrów walki, dziewiętnaście odcinków specjalnych, międzynarodowa konkurencja z miejscowymi specjalistami i rajd określany mianem "trzech w jednym". Tegoroczna edycja Rajdu Niemiec przyniosła wiele zwrotów akcji i dramatów, których na szczęście unikali Polacy.

PAP Kubica Verva 1200.jpg
Gdynia: Robert Kubica zaprezentował bolid Formuły 1

Trzy w jednym - wąskie i często zabrudzone boczne drogi zachodnich Niemiec, szybkie i kręte fragmenty w winnicach oraz słynne i niewybaczające błędów odcinki na poligonie wojskowym Baumholder. Kajetanowicz i Szczepaniak krok po kroku budowali swoje tempo w Volkswagenie Polo GTI R5, do którego powrócili po przerwie. Polacy jechali pewnie i równo, unikając większych błędów, które przytrafiały się konkurentom. Podczas ostatniego etapu załoga Lotos Rally Team atakowała, wygrywając osiemnastą próbę. Ostatecznie nasi reprezentanci uplasowali się na trzecim miejscu tuż za niemieckimi załogami, które nie startują w pełnym sezonie WRC.

Kolejnym startem Kajetana Kajetanowicza będzie Rajd Turcji, który rozpocznie się 12 września.

Rajd Niemiec 2019, nieoficjalna końcowa klasyfikacja WRC2:

1. Kreim/Braun (Niemcy, Skoda Fabia R5 evo) 3:28:16,7s
2. Griebel/Winklhofer (Niemcy, Skoda Fabia R5 evo) +18,5s
3. Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Volkswagen Polo GTI R5) +21,5s
4. Tempestini/Itu (Rumunia, Hyundai i20 R5) +4:47,2s
5. Griazin/Fedorow (Rosja, Skoda Fabia R5) +4:54,7s
6. Dinkel/Furst (Niemcy, Hyundai i20 R5) +5:55,3s
7. Yates/Morgan (Wielka Brytania, Skoda Fabia R5) +5:57,5s
8. Fourmaux/Jamoul (Francja, Ford Fiesta R5) +7:58,9s
9. Pedro/Baldaccini (Włochy, Ford Fiesta R5 MK2) +19:57,9s
10. de Mevius/Wydaeghe (Belgia, Citroen C3 R5) +43:48,0s

(mb), kajto.pl