Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Katarzyna Karaś 19.10.2010

Radio Maryja łamie zasady koncesji

Radio Maryja zostanie upomniane przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji za nadawanie kryptoreklam.
Jan DworakJan Dworakfot. W. Kusiński PR

Z monitoringu przeprowadzonego na zlecenie KRRiT wynika, że Radio Maryja łamie zasady koncesji emitując reklamy. Fragmenty programu, które zostały odczytane jako kryptoreklama, dotyczą reklamy książek i uczelni toruńskiej - Wyższej Społecznej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej.

- Radio Maryja zostanie upomniane i wezwane do zaprzestania tych praktyk. Po prostu ten rodzaj naruszenia ustawy, jaki zaobserwowaliśmy w badanym materiale, nie daje podstaw do podjecia innej decyzji. Myślę, że inną decyzję Krajowa Rada rozważałaby, gdyby ta kryptoreklama dotyczyła czegoś, nazwijmy to, bardziej komercyjnego - wyjaśnił przewodniczący KRRiT Jan Dworak.

Stosowna uchwała w tej kwestii zostanie we wtorek zatwierdzona przez KRRiT. Zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji, nadawca społeczny, a taki status ma Radio Maryja, nie może emitować reklam.

kk