Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Dominik Panek 20.10.2010

MAK przekazał raport ws. katastrofy

Raport liczy 210 stron; podzielony został na 5 podstawowych rozdziałów.
Edmund Klich, akredytowany przedstawiciel Polski przy MAK badającym katastrofę smoleńską zaprezentował swoją książkę Bezpieczeństwo lotów w transporcie lotniczym, napisaną we współpracy z płk. pilotem Jerzym Szczygłem.Edmund Klich, akredytowany przedstawiciel Polski przy MAK badającym katastrofę smoleńską zaprezentował swoją książkę "Bezpieczeństwo lotów w transporcie lotniczym", napisaną we współpracy z płk. pilotem Jerzym Szczygłem.Fot.PAP/Leszek Szymański

W pierwszych szczegółowo opisano wyposażenie oraz stan techniczny rozbitego Tu-154M oraz umieszczono wszystkie dane o kwalifikacjach załogi. W kolejnych na podstawie badań ekspertów opisano: warunki pogodowe panujące 10 kwietnia na lotnisku w Smoleńsku, moment podchodzenia do lądowania a także wszystko co udało się ustalić na temat tego co działo się na pokładzie maszyny.

Przedstawiciel MAK Oleg Jermołow powiedział, że raport jest rozwinięciem treści wstępnego raportu opublikowanego w połowie maja. Wtedy MAK informował: o tym jaka była wiedze pilotów na temat warunków pogodowych, kto przebywał w kabinie pilotów, jakie były warunki podejścia do pasa startowego, a także o informacjach jakie otrzymywali piloci Tu-154M od załogi polskiego Jaka-40 i kontrolerów lotów z Mińska i Smoleńska.
Projekt raportu przekazany Polsce jest tajny. Jego publikacji należy spodziewać się nie wcześniej niż za trzy miesiące.

dp