Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio24.pl
Damian Nejman 15.06.2021

Nadawcy radiowi mają swoją reprezentację. MOC RADIO wybrało władze

Nowo powołany Związek Pracodawców Mediów Radiowych MOC (Media Owners Committee) RADIO ma swoje władze. Przedstawiciele publicznych stacji radiowych przyjęli statut organizacji i wybrali jej władze. Przewodniczącym Rady Nadzorczej został Paweł Kwieciński z Polskiego Radia S.A. a członkami Mariusz Deckert z Polskiego Radia Lublin i Mariusz Bartkowicz z Polskiego Radia Kraków.
Polskie Radio 1200.jpg
MOC RADIO - nowa inicjatywa Polskiego Radia i Rozgłośni Regionalnych

Celem Związku jest reprezentowanie interesów radiowej części rynku w pracach nad nowym jednoźródłowym badaniem mediów elektronicznych oraz promowanie radia jako formy komunikacji społecznej. Inicjatorzy podkreślają, że przedsięwzięcie ma charakter otwarty i każdy nadawca radiowy, niezależnie od formy własności czy charakteru programu, może się przyłączyć na równych, statutowych prawach.

- Będziemy zabiegać o przyłączenie się do naszej działalności wszystkich polskich nadawców radiowych, którzy chcą budować siłę radia w komunikacji społecznej. Jest to rola często niedoceniana między innymi poprzez brak uznawanych powszechnie, rzetelnych i szeroko prowadzonych badań. Będziemy nasze stanowisko prezentować kolegom z rozgłośni komercyjnych, społecznych i religijnych, zachęcając ich do wspólnej pracy – powiedział Paweł Kwieciński Przewodniczący Rady Nadzorczej nowego związku.

Trzeci reprezentant uczestników rynku

Organizacja jest trzecim reprezentantem uczestników rynku, który powstał w celu stworzenia nowych badań. Wcześniej powołano koalicję "Marketerzy dla lepszych badań" oraz Związek Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych "MOC TV".

Prace nad jednoźródłowymi, pasywnymi badaniami mediów elektronicznych zostały zainicjowane przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji, w celu stworzenia pomiaru, który w obiektywny sposób ukazywał by słuchalność stacji radiowych (w chwili obecnej prowadzone są badania oparte wyłącznie na deklaracjach respondentów), oglądalność telewizji i użytkowanie portali internetowych.

dn