Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Agnieszka Kamińska 04.09.2021

"Zapomniał nastawić budzik". Niemieckie media o końcówce kampanii szefa CDU

Niemiecka prasa komentuje ostatnią ofensywę kandydata chadecji na kanclerza Armina Lascheta. Zdaniem niektórych publicystów szef CDU "obudził się dopiero u schyłku kampanii".
Sholz pap 1200.jpg
Wybory w Niemczech. Media: kandydat SPD zwycięzcą debaty telewizyjnej

Seria nowych artykułów o kandydacie CDU/CSU pojawiła się po tym, gdy w piątek przedstawił tak zwaną "ekipę przyszłości".

Pod wpływem słabych notowań Armin Laschet postanowił włączyć w swoją kampanię osiem "silnych osobowości", reprezentujących "całą różnorodność programową" chadecji.

Posłuchaj
00:58 Relacja Wojciecha Osińskiego z Berlina (IAR) LAsc.mp3 "Armin Laschet zapomniał nastawić budzik". Relacja Wojciecha Osińskiego z Berlina (IAR)

Czytaj również:

Niektórzy publicyści uważają, że mimo stałej obecności w mediach i wciąż podejmowanych ofensywach sytuacja Armina Lascheta się nie zmieniła.

"W obliczu fatalnych sondaży nie pomoże mu już ani krótki sprint na ostatniej prostej kampanii, ani drużyna, niezależnie od zdolności jej zawodników" - czytamy w dzienniku "Augsburger Allgemeine".

Nie brakuje jednak też pozytywnych reakcji na ofensywę wizerunkową Lascheta. W szeregach jego zespołu znaleźli się między innymi uchodzący za jego oponenta Friedrich Merz oraz minister edukacji w Szlezwiku-Holsztynie Karin Prien.

W rozgrywce o fotel kanclerski szef CDU Armin Laschet zmierzy się ze współprzewodniczącą Zielonych Annaleną Baerbock i kandydatem SPD Olafem Scholzem.

IAR/in./