Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Sylwia Mróz 31.05.2011

Sojusz w sprawie abonamentu. Czy uda się uratować publiczne media?

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji chce nakłonić przedsiębiorców do płacenia za publiczne media.
Sojusz w sprawie abonamentu. Czy uda się uratować publiczne media?fot. Redos, REPORTER/east news

Radzie ma pomóc w tym Business Center Club - pisze "Puls Biznesu". Według szacunków KRRiT, gospodarstwa domowe i podmioty gospodarcze zalegają z blisko dwoma miliardami opłat abonamentowych. W połowie czerwca rada zamierza podpisać z BCC porozumienie w tej sprawie.

- Obie strony stwierdzają, że abonament jest właściwym sposobem finansowania mediów publicznych w Polsce, koniecznym do realizacji misji publicznej - mówi rzecznik BCC Emil Muciński.

Z kolei rzeczniczka KRRiT Katarzyna Twardowska zaprasza do współpracy inne stowarzyszenia biznesowe. - Chcemy apelować do firm o potraktowanie opłaty abonamentowej jako formy realizacji zasad odpowiedzialności społecznej - mówi Twardowska "Pulsowi Biznesu".

Rada zwróciła się do Poczty Polskiej o wykaz firm, które nie płacą abonamentu. Ta jednak odpowiada, że nie może tego zrobić, gdyż nie ma pewności czy firmy posiadają odbiorniki RTV.

IAR, sm