Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Artur Jaryczewski 01.06.2011

Banki wydają setki milionów na reklamy z celebrytami

Przez ostatnie półtora roku banki wydały prawie 350 milionów złotych na reklamy z udziałem celebrytów - pisze "Puls Biznesu".
Banki wydają setki milionów na reklamy z celebrytamiRobert S. Donovan/Wikimedia Commons/CC

Banki stały się jednymi z największych mecenasów kultury i sportu - czytamy w gazecie. To jednak dość specyficzny rodzaj patronatu, gdyż pieniądze trafiają bezpośrednio do kieszeni aktorów, sportsmenów i satyryków. W zamian gwiazdy stają się twarzami produktów i kampanii reklamowych.

Najwięcej, bo 67 milionów 600 tysięcy złotych, wydał bank ING na kampanię z udziałem Marka Kondrata. Drugie miejsce - 43 miliony 900 tysięcy - zajął bank Millennium z Hubertem Urbańskim, a trzecie - 43 miliony 300 tysięcy złotych - Getin Bank z Piotrem Fronczewskim w kampanii reklamowej.

Gazeta pisze jednak, że reklamy z udziałem znanych ludzi mogą się opłacać: rozpoznawalność banku internetowego PKO BP, reklamowanego przez Szymona Majewskiego, wzrosła o 7 punktów procentowych, podobnie jak Polbanku - reklamowanego przez Justynę Kowalczyk.

IAR, aj