Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Anna Wittenberg 10.08.2011

Reklamy dwa razy za głośne. KRRiT straszy karą

Aż w 43 programach, które w czerwcu i lipcu monitorowała KRRiT reklamy były za głośne. Jeśli wydawcy nie przestaną łamać prawa, Rada nałoży na nich nawet 5 mln zł kary.
Reklamy dwa razy za głośne. KRRiT straszy karąfot. east news

Aż w 43 programach, które w czerwcu i lipcu monitorowała KRRiT reklamy były za głośne. Jeśli wydawcy nie przestaną łamać w ten sposób prawa, Rada nałoży na nich nawet 5 mln zł kary.

Przepisy łamią zarówno nadawcy prywatni, jak i Telewizja Polska – niedopuszczalny poziom głośności reklam zanotowano m.in. w programach nadawanych przez: Polsat, religia.tv, TVN Turbo, TVP2, TV Puls, Orange Sport.

W przypadku tych nadawców przekroczenia głośności reklam były powyżej granicy 3 dB. W uproszczeniu oznacza to, że emitowane reklamy były dwa razy głośniejsze niż audycje, pomiędzy którymi były emitowane.

Przewodniczący Krajowej Rady Jan Dworak zaapelował do nadawców o zaprzestanie nieuczciwych praktyk. Jeśli telewizje nadal będą nadawać za głośne reklamy, KRRiT może nałożyć na nie kary sięgające nawet połowy tego, co telewizje płacą za używanie częstotliwości. W przypadku dużych, ogólnopolskich telewizji opłata to wynosi ok. 10 mln zł.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zaczęła przyglądać się zbyt głośnym reklamom, bo napływały do niej liczne skargi od widzów, którzy narzekali na uporczywość głośnych reklam.

Pomiary na zlecenie KRRiT prowadził Uniwersytet Muzyczny w Warszawie. Monitoringowi poddano poziom głośności reklam emitowanych przez 58 nadawców. Monitoring odbywał się w dni powszednie. Kolejne badania mają być prowadzone we wrześniu i w kolejnych miesiącach.

Zobacz najlepsze zdjęcia dnia>>>

wit