Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Szymon Gebert 06.10.2011

Dziesiątki milionów Chińczyków żegnają Jobsa w Internecie

Na gigantycznym chińskim serwisie mikroblogów Weibo (odpowiedniu Twittera) ponad 35 milionów użytkowników zamieściło wpisy, w których żegnali Steve’a Jobsa, który zmarł na raka trzustki.
Dziesiątki milionów Chińczyków żegnają Jobsa w InternecieFot. weibo.com

Chińczycy, których w Internecie jest już ponad pół miliarda, żegnają twórcę genialnych produktów Apple nie tylko w sieci. Sklepy tej firmy w Chinach są oblegane przez ludzi, którzy przychodzą złożyć kwiaty. Pracownicy Apple w sklepach praktycznie nic innego nie robią, tylko przyjmują dary i kondolencje – pisze w korespondencji Agence France Presse.

- Dobrej drogi. Wasze produkty zmieniły świat, a myśl wywarła wpływ na całe pokolenie - oświadczył Kai-Fu Li, były dyrektor Google'a w Chinach. Członek zarządu chińskiego oddziału rozwojowego Microsoftu Zhang Yaqin podkreślił, że zgasła "wielka gwiazda całego pokolenia". Dodał, że nazwę smartfona iPhone 4S, zaprezentowanego w przeddzień śmierci Jobsa, można odczytać jako "for Steve" (ang. dla Steve'a).

Zobacz galerię Dzień na zdjęciach >>>

Serwis Sina Weibo, chiński odpowiednik Twittera, otworzył specjalną stronę dla osób chcących wspominać Jobsa.

Popularność iPhone’ów, iPadów i innych produktów Apple była w Chinach tak gigantyczna, że władze notorycznie musiały zamykać fałszywe sklepy. Ostatnio pojawił się nawet iPhone 5 – oczywiście jedynie na chińskim rynku, bo produkt taki faktycznie jeszcze nie istnieje.

sg