Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Sylwia Mróz 13.10.2011

Grube miliony na spoty, billboardy i podróże

Spośród partii, które dostały się do Sejmu, najwięcej na kampanię wydała Platforma, najmniej Ruch Palikota.
Szef Ruchu Palikota Janusz PalikotSzef Ruchu Palikota Janusz Palikot(fot. PAP/Grzegorz Jakubowski)

Tak wynika ze wstępnych danych przekazanych "Rzeczpospolitej" przez Państwową Komisję Wyborczą.

Zobacz galerię Dzień na zdjęciach >>>

Platforma Obywatelska wydała 29 milionów złotych, PiS 25 milionów. SLD wydało 20 milionów złotych, PSL 11 milionów, a Ruch Palikota od półtora do dwóch milionów złotych.

Najmniej na emisję spotów wyborczych wydały RP i PSL - po około 160 tysięcy złotych. Najwięcej wydała PO prawie 9 milionów, mimo że to właśnie Platforma domagała się wprowadzenia zakazu emisji spotów i nawet przeforsowała to w kodeksie wyborczym.

>>> Czytaj relację na żywo: premier tworzy nowy rząd <<<

Jednak wyrok Trybunału Konstytucyjnego uniemożliwił ten zakaz. Duże pieniądze utopił w spotach Sojusz. Wydał na nie niemal tyle co PiS, a wprowadził 6 razy mniej posłów.

IAR, sm