Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Artur Jaryczewski 05.12.2011

"Zboczeniec biega po Grobie". Promocja Warszawy?

Przekonaj się, jak Warszawa przyciąga na EURO 2012 - zachęcają twórcy nowego klipu promującego stolicę.
Zboczeniec biega po Grobie. Promocja Warszawy?fot. youtube.com

Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>

Spot jest głównym materiałem filmowym promującym Warszawę jako Miasto-Gospodarza EURO 2012 wśród europejskich kibiców

Materiał "Warszawa 2012" ma być również elementem pokazu świetlno-wodnego na Podzamczu podczas samych Mistrzostw. Spoty będą też emitowane podczas targów, na konferencjach i eventach na których Warszawa będzie obecna.

Mimo pozytywnych opinii wśród urzędników miejskich, film nie zyskał poklasku u internautów. "Czy ktoś wytrzymał do końca tej dłużyzny? Chyba tylko erotomani, zainteresowani, czy ją w końcu dopadnie", "To jest skandal! W pewnym momencie blondi oraz jej adorator przebiegają przez Grób Nieznanego Żołnierza", "Przekaz dla obcokrajowców jest prosty - wyjdź na miasto, to zanim złapiesz jakąś laskę, musisz trochę poćwiczyć bieganie", "Brawo, zboczeniec goni dziewczynę przez Grób".

Jeśli, ktoś nie rozumie fabuły z pomocą przychodzą autorzy filmu: Warszawski poranek. Z hotelu na poranny jogging wychodzi obcokrajowiec. Gdy zastanawia się, w którym kierunku się udać widzi uśmiech mijającej go w biegu blondynki. Dziewczyna ogląda się, a on już wie, w którą stronę za chwilę pobiegnie. W ten sposób rozpoczyna się spot promujący Warszawę jako miasto aktywne, dynamiczne - miasto, w którym można się zakochać. Swobodny, poranny bieg wkrótce przeradza się w wyścig z elementami parkour - widowiskowego poruszania się w przestrzeni miasta. Śledząc pogoń widzimy bohaterów odwiedzających najbardziej atrakcyjne i widowiskowe miejsca stolicy. Bohaterowie poruszają się prawami filmowej logiki, a pogoń jest pretekstem do pokazania głównego bohatera spotu jakim jest Warszawa z jej różnorodną - sportową i kulturalną ofertą, ze Stadionem Narodowym i miejscami związanymi z Fryderykiem Chopinem na czele.

Producentem spotu jest firma TPS, Telewizyjne Profesjonalne Studio Sp. z o.o., wyłoniona w ramach przetargu przeprowadzonego w oparciu o cenę i rozrysowany na sceny scenariusz. Reżyserem jest Mariusz Palej, twórca filmów reklamowych i wideoklipów muzycznych.

aj