Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Katarzyna Karaś 25.04.2012

CKE: nie było błędu w egzaminie gimnazjalnym z języka polskiego

Komisja zdecydowała, że z uwagi na niejasności ws. zadania szóstego, każda odpowiedź, nie zawierająca błędu, będzie uznana.
CKE: nie było błędu w egzaminie gimnazjalnym z języka polskiegoPAP/Darek Delmanowicz

Chodzi o zadanie szóste, które dotyczyło "Zemsty" Aleksandra Fredry. Polecenie do zdania mogło sugerować, że tylko jedna odpowiedź spośród czterech jest poprawna, a należało zaznaczyć dwie.

/

Centralna Komisja Egzaminacyjna uważa, że w egzaminie gimnazjalnym z języka polskiego nie było pomyłki. Jej zdaniem w zadaniu szóstym wcale nie było mowy o tym, żeby wśród wskazanych zdań zaznaczyć tylko jedno fałszywe.
Komisja postanowiła jednak, że jeżeli uczeń zaznaczył tylko jedno fałszywe zdanie, to również otrzyma maksymalną liczbę punktów. Rzeczniczka Komisji Mariola Konopka powiedziała, że chodzi o uniknięcie stresu w związku z wprowadzaniem nowej formuły egzaminu.

We wtorek gimnazjaliści napisali egzamin z historii i wiedzy o społeczeństwie oraz z języka polskiego.
Egzamin gimnazjalny z historii i wiedzy o społeczeństwie - ARKUSZE>>>

Odpowiedzi do egzaminu gimnazjalnego z historii i wiedzy o społeczeństwie>>>
Egzamin gimnazjalny z języka polskiego - ARKUSZE>>>

Odpowiedzi do egzaminu gimnazjalnego z języka polskiego>>>
Egzamin gimnazjalny 2012
Przystąpienie do egzaminu jest warunkiem ukończenia gimnazjum, ale nie można go nie zdać. Jednak wynik - podawany w procentach i centylach* - będzie miał decydujące znaczenie w procesie rekrutacji do szkoły ponadgimnazjalnej. Każdy zdający otrzyma zaświadczenie o szczegółowych wynikach swojego egzaminu. Wyniki egzaminacyjne są ostateczne i nie mogą być podważone na drodze sądowej.
Więcej informacji o egzaminach gimnazjalnych 2012>>>
* Wynik centylowy to odsetek liczby gimnazjalistów (zaokrąglony do liczby całkowitej), którzy uzyskali z danego zakresu wynik taki sam lub niższy niż zdający. Na przykład zdający, którego wynik centylowy w zakresie matematyki wynosi 85, dowie się, że 85 proc. wszystkich gimnazjalistów uzyskało za zadania matematyczne wynik taki sam jak on lub niższy, a 15 proc. gimnazjalistów uzyskało wynik wyższy.

IAR, CKE, kk