Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Petar Petrovic 09.05.2012

"Poziom nauczania matematyki musi być wyższy"

Obecni maturzyści umieją mniej z matematyki, niż absolwenci szkół 20 lat temu – uważa prodziekan Wydziału Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej doktor Krzysztof Bryś.
Poziom nauczania matematyki musi być wyższysxc.hu/public domain

Jego zdaniem w ciągu dwóch dekad znaczenie obniżyły się wymagania i spadł poziom nauczania tego przedmiotu w szkołach. W porównaniu do wymagań z matematyki, jakim musieli sprostać maturzyści 20 - 25 lat temu, obecne wymagania na maturze nawet tej rozszerzonej - zdaniem prodziekana - są minimalne.

Doktor Krzysztof Bryś podkreśla, że nawet ci, którym udaje się dobrze zdać maturę z tego przedmiotu na poziomie rozszerzonym, mogą mieć na początku problemy z matematyką na studiach technicznych. Dodaje, że niewiele jest liceów, w których uczy się więcej matematyki, niż zakładają obecne wymagania na maturze.

Prodziekan Bryś uważa, że jeżeli mamy kształcić dobrych inżynierów, wymagania z matematyki i poziom nauczania tego przedmiotu w liceach i gimnazjach powinien być wyższy.

Dziś ponad 62 tysiące młodych ludzi zdaje maturę z matematyki na poziomie rozszerzonym.

Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>

Matura 2012. Matematyka - poziom rozszerzony - ARKUSZE>>>

Matura 2012. Matematyka - poziom podstawowy - ARKUSZE>>>

Matura 2012. Matematyka - poziom podstawowy - ODPOWIEDZI>>>
Matura 2012. Matematyka poziom podstawowy>>>

Matura 2012. Matematyka łatwiejsza niż polski>>>


(pp)