Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Katarzyna Karaś 08.06.2012

Badania nt. Euro 2012: jesteśmy głodni optymizmu i radości

- Euro, mimo wszystkich niedociągnięć, jest postrzegane jako okazja, by się czymś ucieszyć, być razem i żeby się nam coś udało - mówi socjolożka Anna Giza-Poleszczuk z Uniwersytetu Warszawskiego.
Strefa Kibica WarszawaStrefa Kibica WarszawaPAP/Radek Pietruszka

Giza-Poleszczuk kieruje badaniem "Projekt Społeczny 2012", w ramach którego kilkakrotnie, na różnych etapach przygotowań do imprezy, proszono Polaków o opinie na temat mistrzostw.
W ocenie socjolożki czekamy na Euro z niecierpliwością, ale nie tylko z powodu meczów. - Nasze badania pokazują, że jesteśmy głodni optymizmu i radości. Euro, mimo wszystkich niedociągnięć, jest postrzegane jako okazja, by się czymś ucieszyć, być razem i żeby się nam coś udało - mówi wiceszefowa wydziału socjologii UW.
>>> Zobacz serwis Polskiego Radia na Euro 2012
Giza-Poleszczuk podkreśla, że pozytywny obraz Euro 2012 był przez dłuższy czas blokowany przekonaniem, że nie bardzo jest się z czego cieszyć. Brak entuzjazmu przed mistrzostwami wykazuje średnio co trzeci badany. Jak podkreśla, socjolożka - sytuacja się poprawiła, bo do niedawna nie wypadało głośno wyrażać radości z powodu Euro.
Ekspertka uważa, że Polacy mają wobec Euro 2012 uczucia mieszane, bo byli bardzo słabo poinformowani, mimo wrażenia, że w mediach o zbliżających się mistrzostwach mówiło się dużo. Jak podkreśla badaczka - najmniej informacji ukazuje się na temat kosztów mistrzostw, czego skutkiem mogą być późniejsze frustracje i niezadowolenie społeczne.
Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>
IAR,kk