Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Katarzyna Karaś 25.07.2012

Po masakrze w Denver rośnie sprzedaż broni

Masakra nie wywołała dyskusji na temat ograniczenia dostępu do broni. Wręcz przeciwnie - Amerykanie udali się do sklepów, by zaopatrzyć się w strzelby i pistolety.
Kino, w którym doszło do masakryKino, w którym doszło do masakryPAP/EPA/RICK GIASE

W miniony piątek, w kinie na przedmieściach Denver, podczas premiery nowego filmu o Batmanie, 24-letni mężczyzna otworzył ogień do widzów. Zastrzelił 12 osób, 58 ranił. Jeszcze tego samego dnia w sklepach z bronią pojawiło się więcej klientów.
Jak poinformował dziennik "Denver Post" przez weekend FBI 2900 razy przeprowadziło procedurę sprawdzenia przeszłości kryminalnej, co jest wymagane przy zakupie broni. To wzrost o 43 procent w stosunku do poprzedniego weekendu.
Po każdej tragicznej strzelaninie w Stanach Zjednoczonych rośnie sprzedaż broni. Część klientów kupuje pistolety, strzelby i karabiny dla samoobrony, ponieważ masakry powodują u nich zachwianie poczucia bezpieczeństwa. Jednak wielu Amerykanów kupuje broń z obawy, że jej dostępność może zostać ograniczona.
Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>
IAR, kk