Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Martin Ruszkiewicz 30.08.2012

"Nie było podstaw do zakazania reklam Amber Gold"

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie mógł zakazać reklam Amber Gold. Tak prezes UOKiK odpowiada na zarzuty premiera i ministra finansów, że urząd nie stanął na wysokości zadania.
Oddział Amber Gold w GdańskuOddział Amber Gold w GdańskuArtur Andrzej/Wikimedia Commons

Więcej o aferze Amber Gold>>>

Prezes UOKiK Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel powiedziała IAR, że obowiązujące przepisy nie dawały podstaw do zakazania reklam Amber Gold.

- Do momentu upadku parabanku, nie można było podważyć prawdziwości oferty prezentowanej w reklamach - tłumaczyła szefowa Urzędu. Dodała, że klienci wpłacali pieniądze do Amber Gold i do czasu jej upadku otrzymywali obiecane zyski.

Minister finansów Jacek Rostowski mówił w Sejmie, że urząd powinien był wystąpić o zakaz reklam Amber Gold. Według niego, rozwiązania prawne wystarczają, by poprzez zakaz ograniczyć skutki oszustw Amber Gold. W przypadku wstrzymania reklam - to spółka powinna udowodnić swoją niewinność.

Minister tłumaczył, że poprzez takie działanie, UOKiK mógł znacznie skuteczniej chronić interesy klientów. Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel dodała, że w tym roku dwukrotnie zgłaszała do ministerstwa finansów konieczność zmian prawnych w zakresie kontroli parabanków.

Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>

IAR, mr