Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Beata Krowicka 25.09.2013

Kanar też człowiek. Miasta walczą ze złym wizerunkiem kontrolerów biletów

Kampanie promocyjne, obserwacje pasażerów oraz szkolenia mają sprawić, że kontrolerzy będą lepiej postrzegani przez pasażerów - informuje "Rzeczpospolita".
Kanar też człowiek. Miasta walczą ze złym wizerunkiem kontrolerów biletówztm.waw.pl
Posłuchaj
  • Zygmunt Gołąb z Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku: tajemniczy klienci wcielą się w rolę pasażerów, którzy będą jechali na gapę (IAR)
Czytaj także

Powiedzieć, że kanarzy źle kojarzą się pasażerom, to za mało. - Nikt nie lubi być kontrolowany. Poza tym środki masowego przekazu co raz przedstawiają historię o tym, że kontroler kogoś pobił, zwyzywał, czy też wezwał niesłusznie policję lub skrzyczał staruszkę. Trudno się więc dziwić, że pasażerowie ich nie lubią - mówi prof. Bohdan Jałowiecki, socjolog miasta z Uniwersytetu Warszawskiego.
Urzędnicy chcą zmienić podejście pasażerów do kontrolerów. W Gdańsku podstawieni przez miasto pasażerowie będą oceniać pracę kontrolerów biletów w komunikacji miejskiej, w Poznaniu trwają specjalne szkolenia dla kandydatów do tego zawodu, by lepiej radzili sobie oni ze stresem.

Wrocław postawił na kampanię społeczną wraz z konkursem pod hasłem "Kontroler też człowiek". Tamtejsze MPK zamówiło też serię komiksów o kontrolerach, które wyświetlane były na ekranach w środkach komunikacji miejskiej.
Czy takie akcje mogą zmienić nastawienie pasażerów do kanarów? - Emocje trudno zmierzyć. Ale skoro tysiąc osób wystartowało w naszym konkursie, to ten tysiąc już myślał pozytywnie o naszych pracownikach - mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik wrocławskiego MPK.

PAP, bk