Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Trójka
Gabriela Skonieczna 12.11.2013

Biedronka sponsorem reprezentacji. "Czy wszystko jest na sprzedaż?"

- PZPN powinien odpowiedzieć sobie na pytanie czy wszystko jest na sprzedaż. Czy chce być kojarzony z nieuczciwą firmą - uważa Edward Gollent ze Stowarzyszenia "Stop Wyzyskowi - Biedronka". - Nie mamy podstaw podejrzewać, że partner wprowadza nas w błąd - odpowiada rzecznik PZPN Jakub Kwiatkowski.
Biedronka sponsorem reprezentacji. Czy wszystko jest na sprzedaż?materiały prasowe, Biedronka
Posłuchaj
  • Biedronka sponsorem reprezentacji. "Czy wszystko jest na sprzedaż?" (Za, a nawet przeciw/Trójka)
Czytaj także

Zbigniew Boniek, prezes PZPN otrzymał list od Stowarzyszenia "Stop Wyzyskowi - Biedronka". Jego działacze domagają się zerwania umowy z firmą, która sponsoruje piłkarską kadrę Polski. Nie wiadomo ile portugalski koncern wydaje rocznie na sponsoring, wiadomo natomiast, że swoim pracownikom zalega około 125 milionów złotych za niewypłacone pensje...

Więcej dyskusji z cyklu "Za, a nawet przeciw" znajdą Państwo tutaj >>>

- Przez lata Biedronka w sposób planowy oszukiwała, okradała pracowników z wynagrodzenia. Myśmy dokonali w stowarzyszeniu wyliczenia, ile Biedronka, a właściwie koncern Jeronimo Martins, który jest właścicielem marki, zalega pracownikom za nadgodziny. Ujawniłem to w rozmowie z jednym z dziennikarzy. Zostałem za to pozwany do sądu. Sprawa trafiła aż do Sądu Najwyższego, w  którym wygrałem. W wyroku sąd stwierdził m.in., że oszukiwanie pracowników było planowe. Sąd przyznał, że nie da się ocenić, ile Biedronka jest winna pracownikom, ale uznał, że kwota wyliczona przez stowarzyszenie nie jest przesadzona. W sumie kadra zarządzająca Biedronki usłyszała 302 zarzuty. Dotyczyły one głównie zmuszania do pracy sprzecznej z wymogami BHP oraz pozbawiania wynagrodzeń pracowników, poprzez fałszowanie ewidencji pracy – wyjaśnia gość "Za, a nawet przeciw" Edward Gollent.

Rzecznik PZPN  Jakub Kwiatkowski zaznaczył, że Związek nie chce być częścią sporu między Biedronką, a Stowarzyszeniem "Stop Wyzyskowi - Biedronka". -  Zwróciliśmy się do sponsora o wyjaśnienie sytuacji. Otrzymaliśmy od Jeronimo Martins Polska zapewnienia, że sprawy dotyczą przeszłych wydarzeń, sięgających 2005 roku.  Biedronka jest sponsorem reprezentacji od 2010 roku. Nie mamy podstaw podejrzewać, że partner nas wprowadza w błąd. Na przestrzeni prawie 4 lat nasza współpraca układała się bez zarzutów – deklaruje gość Kuby Strzyczkowskiego. Jak dodaje badania pokazują, że 70 procent Polaków postrzega Biedronkę pozytywnie.

W audycji z udziałem Słuchaczy wypowiadali się również m.in. Adam Godlewski (tygodnik "Piłka nożna"), Zbigniew Żurek (Business Centre Club), Paweł Łuków (etyk).

Komentarze do audycji można dodawać na naszym profilu na Facebooku Trójka - Program 3 Polskiego Radia

Audycji "Za, a nawet przeciw" można słuchać od poniedziałku do czwartku w samo południe. Zapraszamy!