Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR / PAP
Michał Szewczuk 30.07.2019

W Polskim Radiu zainaugurowano kampanię "Jest nas 60 milionów"

Porozumienie w tej sprawie podpisali we wtorek w Polskim Radiu m.in. marszałek Senatu Stanisław Karczewski, prezydencki minister Adam Kwiatkowski i szef Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański. Celem kampanii jest przekazywanie Polakom mieszkającym w kraju informacji o codzienności tych, którzy z Polski wyemigrowali.
Wideo
  • Jestnas60mln-2.mp4
Galeria Posłuchaj
  • Uroczystość inaugurująca kampanię "Jest na 60 milionów" (Polskie Radio 24)
  • Adam Kwiatkowski: mamy się czym chwalić (IAR)
  • Stanisław Karczewski: chcemy, żeby młodzi ludzie, którzy zakochują się w Polsce, przyjeżdżali do nas, uczyli się, studiowali, zakładali rodziny i tu pracowali (IAR)
  • Stanisław Karczewski: będziemy poznawać się, chwalić się tym jak się rozwijamy i poznawać Polonię (IAR)
  • Andrzej Rogoyski: ambicją Polskiego Radia jest to, żeby nawiązywać kontakty z rozgłośniami polonijnymi rozsianymi na całym świecie (IAR)
  • Andrzej Rogoyski: Polskie Radio jest zakorzenione w tradycji łączności z Polonią (IAR)
  • Rusza kampania "Jest nas 60 milionów"
  • Zakłada ona emisję programów skierowanych do Polaków zarówno w kraju, jak i za granicą
  • Stanisław Karczewski podkreślił, że kampania jest dla wszystkich Polaków
  • - Ambicją Polskiego Radia jest to, żeby nawiązywać kontakty z rozgłośniami polonijnymi rozsianymi na całym świecie - powiedział Andrzej Rogoyski

Kampania ma przekazywać Polakom mieszkającym w kraju informacji o codzienności tych, którzy z Polski wyemigrowali. Równocześnie do Polonii mają docierać wiadomości o tym, jak zmienia się ich ojczyzna. Akcja ma też zachęcać polskich emigrantów do powrotu do kraju.

Porozumienie dotyczące realizacji kampanii "Jest nas 60 milionów" podpisane zostało we wtorek 30 lipca w siedzibie Polskiego Radia przez sygnatariuszy kampanii: Stanisława Karczewskiego - Marszałka Senatu RP, Adama Kwiatkowskiego - Sekretarza Stanu w Kancelarii Prezydenta RP, Krzysztofa Czabańskiego - Przewodniczącego Rady Mediów Narodowych i Dariusza Piotra Bonisławskiego - Prezesa Stowarzyszenia "Wspólnota Polska".

Podpisy pod dokumentem złożyli również przedstawiciele reprezentujący partnerów medialnych akcji: Andrzej Rogoyski - Prezes Zarządu Polskiego Radia, Jacek Kurski - Prezes Zarządu TVP, Wojciech Surmacz - Prezes Zarządu Polskiej Agencji Prasowej, Paweł Lisicki - Redaktor Naczelny Tygodnika "Do Rzeczy", Mariusz Pawłowski - Dyrektor Polonijnej Agencji Informacyjnej i Juliusz Marek - Prezes Stowarzyszenia "Polskie Telewizje Lokalne i Regionalne".

Czytaj więcej
Polskie Radio Krzysztof Czabański 1200.jpg
Krzysztof Czabański o akcji "Jest nas 60 milionów": działanie na rzecz racji stanu

Minister w Kancelarii Prezydenta, Adam Kwiatkowski ma nadzieje, że kampania przyczyni się do popularyzacji wiedzy o Polakach. - Mamy się czym chwalić. Nie tylko tym, że jest nas 60 milionów, ale tym, jak te 60 milionów ludzi zaistniało w historii miejsc, w których się znaleźli - podkreślił.

- Rozmawiając z naszymi rodakami bardzo często dowiadujemy się o rzeczach, o których wcześniej nie wiedzieliśmy. Jestem przekonany, że ta akcja wypełni tę lukę - powiedział Adam Kwiatkowski.

PolskieRadio24.pl

Stanisław Karczewski: będziemy budować wspólnotę Polaków na całym świecie

Stanisław Karczewski podkreślił, że kampania "Jest nas 60 milionów" jest dla wszystkich. Zapowiedział, że będzie ją wspierał w mediach społecznościowych.

>>>[CZYTAJ RÓWNIEŻ] "Jest nas 60 milionów". Rusza kampania dotycząca Polonii

- Będziemy poznawać się, chwalić się tym jak się rozwijamy i poznawać Polonię oraz budować mosty. Mam nadzieję, że po tych mostach bardzo dużo Polaków będzie przyjeżdżało i wracało do Polski - powiedział marszałek Senatu. 

Polityk mówił również, iż "marzy mu się" budowa "muzeum powrotów do Polski". - Żeby ci młodzi ludzie, którzy zakochują się w Polsce, przyjeżdżali do nas, uczyli się, studiowali, zakładali rodziny i tu pracowali, razem z nami budując przyszłość - zaznaczył.

Krzysztof Czabański o kampanii "Jest nas 60 milionów"

- To inicjatywa, która narodziła się w mojej rozmowie z panem prezesem Dariuszem Bonisławskim, który jest prezesem Stowarzyszenia "Wspólnota Polska". Rozmawialiśmy o tym, jak informować wzajemnie Polonię o Polsce i Polskę o Polonii. Doszliśmy do wniosku, że można zrobić taką właśnie kampanię społeczną - mówił we wtorek wieczorem w "Gościu Wiadomości" szef Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański

- Wspólnota polska, która jest pod opieką Senatu RP wymyśłiła tę całą akcję. Naturalne jest, że madia publiczne, w tym pod patronatem niejako Rady Mediów Narodowych, dołączyły do akcji, ponieważ jest ona elementem pracy na rzecz polskiej racji stanu. A media publiczne mają ten obowiązek, żeby wzmacniać polską rację stanu - dodał Krzysztof Czabański.

Andrzej Rogoyski: Polskie Radio jest zakorzenione w tradycji łączności z Polonią

Prezes Polskiego Radia Andrzej Rogoyski mówił o zaangażowaniu instytucji w akcję. - Pomyślałem sobie, że to nie przypadek, że Polskie Radio, ze swoimi tradycjami sięgającym czasów przedwojennych, zostało w ten sposób uhonorowane. Już wtedy na falach Polskiego Radia można było usłyszeć audycje, które nawiązywały do Polonii rozsianej na całym świecie - powiedział.

Czytaj więcej
Jedynka Stanisław Karczewski 2 1200.jpg
Stanisław Karczewski: Polacy za granicą to oczko w głowie senatu

W opinii Andrzeja Rogoyskiego Polskie Radio "jest głęboko zakorzenione w pięknej tradycji łączności z Polonią". Podkreślił, że inicjatywa "uruchomiła inicjatywy wewnętrzne". - Już można było usłyszeć audycje z Kurytyby - zaznaczył.

- Ambicją Polskiego Radia jest to, żeby nawiązywać, to się już dzieje, kontakty z rozgłośniami polonijnymi rozsianymi na całym świecie - dodał Andrzej Rogoyski.

20 milionów Polaków poza krajem

60 milionów to szacunkowa liczba wszystkich osób polskiego pochodzenia. Niecałe 40 milionów z nich mieszka w Polsce, 20 milionów - poza granicami kraju.

msze