Informacje podała organizacja uSwitch, zajmująca się porównywaniem ofert dostawców różnego rodzaju usług, która corocznie przedstawia dane dotyczące zaległości w płatnościach klientów wobec firm energetycznych i odwrotnie.
Klienci płacą za dużo
W zeszłym roku 47 proc. klientów zapłaciło za energię więcej, niż wyniosło ich rzeczywiste zużycie. W tym roku odsetek ten wzrósł do 52 proc.
Przeciętnie gospodarstwo domowe przepłaciło za energię 86 funtów, a 21 proc. mogłoby domagać się zwrotu ponad 100 funtów. Około 250 tys. klientów może odzyskać nawet ponad 500 funtów w skali roku.
Przyczyna to łagodna zima
Według uSwitch większa liczba gospodarstw domowych, które przepłacających za energię, to wynik łagodnej tegorocznej zimy, co przełożyło się na niższe zużycie energii. Tymczasem większość rachunków za prąd i gaz wystawiana jest na podstawie prognoz, co przekłada się na różnice między zapłaconą kwotą a faktycznym zużyciem.
PAP, abo