Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Anna Wiśniewska 02.10.2014

Prąd od Orange Polska. Ruszył pilotażowy program sprzedaży energii elektrycznej

Szykują się zmiany na rynku energii. Dotychczas działającym sprzedawcom przybywa konkurent. Do gry wchodzi Orange Polska, czyli firma, która do tej pory kojarzona była z telefonią.
PrądPrądGlow Images/East News
Posłuchaj
  • O pilotażowym programie sprzedaży energii elektrycznej przez Orange Polska mówił w radiowej Jedynce gość Porannych rozmaitości: Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy firmy /Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
Czytaj także

Od 1 października ruszył program pilotażowy sprzedaży detalicznej energii zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych.

- Rozpoczynamy próbną sprzedaż w Katowicach, Krakowie i 13 innych miejscowościach aglomeracji śląskiej. Każdy klient, który będzie chciał kupować energię elektryczną od Orange, będzie miał taką możliwość. Jako nowa firma na rynku energii postanowiliśmy pójść w stronę pakietów, rabatów, które umożliwiają klientom zaoszczędzenie pieniędzy. Jeżeli ktoś posiada co najmniej jedną usługę w Orange Polska, to może skorzystać z rabatów. Dla nowych klientów przygotowane specjalne pakiety powitalne. Ich kwota zależy od tego, jak dużo energii dany konsument zużywa - wyjaśnia rzecznik prasowy Orange Polska Wojciech Jabczyński.
Pilotaż ma sprawdzić zapotrzebowanie na taką usługę
Pilotaż ma potrwać do 31 stycznia 2015 roku.

- Chcemy sprawdzić, jakie jest realne zapotrzebowanie na taką usługę. Planujemy z czasem przekształcić ten pilotaż w ofertę, która będzie dostępna w całym kraju. Póki co mamy kilka miesięcy, żeby zobaczyć, jak ona funkcjonuje, wprowadzić do niej ewentualne korekty, zmiany, tak aby w pełni odpowiadała potrzebom klientów – wyjaśnia Jabczyński.

Usługi w pakiecie bardziej opłacalne

Firma zdecydowała się na dywersyfikację usług m.in. ze względu na dużą konkurencyjność rynku telekomunikacyjnego.

- Tutaj jest ciężko zaskoczyć klienta czymś nowym. Rozszerzenie oferty o sprzedaż czy dystrybucję energii powoduje, że klienci korzystający z większej ilości usług u danego operatora są bardziej lojalni. Musimy również dbać o to, by nasze zyski rosły, stąd próbujemy wejść na rynek energetyczny, który uważamy za bardzo perspektywiczny. Firmy telekomunikacyjne zmierzają więc do tego, by jak najwięcej usług sprzedawać w pakiecie, tak żeby klient otrzymywał wszystko od jednego operatora w korzystnej cenie – dodaje rzecznik Orange Polska.

Od 2007 roku każda firma może starać się o koncesję na sprzedaż energii elektrycznej. Orange Polska wystąpiło o takie pozwolenie do Urzędu Regulacji Energetyki i w lutym tego roku ją otrzymało. Firma będzie sprzedawać energię, korzystając z infrastruktury innych przedsiębiorstw energetycznych.

Elżbieta Mamos, awi