Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
migracja
migrator migrator 14.12.2009

W Polsce spada liczba chętnych na TV mobliną

Posiadacze komórek w Polsce kręcą nosem na telewizją mobilną na ekranie swego telefonu.

Posiadacze komórek w Polsce kręcą nosem na telewizją mobilną na ekranie swego telefonu. Liczba zainteresowanych oglądaniem „TV na wynos” wyraźnie zmniejszyła się w ciągu ostatnich trzech lat do 12 procent.

Badania przeprowadzone przez Ericsson Consumer Lab w grupie użytkowników telefonów komórkowych wskazują na spadek zainteresowania mobilną telewizją w Polsce z 17 proc. w 2006 roku do 12 proc. w 2009 roku.

Przedstawiciele Ericssona, którzy sami produkują technologię do dostarczania mobilnej telewizji na komórki, uważają, że powodem braku zainteresowania jest zwlekanie z wprowadzaniem usługi Mobile TV na polski rynek.

Informacje, muzyka, filmy i sport

Wg badań Ericsson Consumer Lab więcej zainteresowanych mobilną TV jest wśród ogółu społeczeństwa, 18 procent. 44 procent z nich chce widzieć na ekranie serwisy informacyjne, 40 procent kanały muzyczne, 34 procent filmy na ekranie komórki, a 31 procent relacje sportowe.
Najwięcej zainteresowanych TV w komórce jest wśród młodych ludzi w dużych miastach.

Na świecie trend rosnący: trzy razy więcej klientów w 2009

Badania dotyczące zainteresowania mobilną TV na świecie pokazują wzrost zainteresowania usługą.

Według In-Stat, do końca br. liczba oglądających Mobile TV zwiększy się na świecie do 54 milionów (z ubiegłorocznych 18 mln). W 2013 r. z mobilnej telewizji ma korzystać już ponad 327 mln abonentów komórkowych.

internetstandard.pl. ag