Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Jakub Wacławski 12.11.2016

Donald Trump i amerykańskie media

Spośród 20 największych amerykańskich sondażowi, w tym telewizji, gazet i agencji prasowych, tylko jedna wskazywała na przewagę Donalda Trumpa nad Hillary Clinton. Kandydat Republikanów nie szczędził za to ostrych słów pod adresem mediów. Jak wyglądały relacje na linii media – Trump w czasie kampanii i jak będą wyglądały w najbliższym czasie?
Prezydent elekt Donald Trump (C) z żoną Melanią Trump (L) i senatorem Mitchem McConnellem (P) Prezydent elekt Donald Trump (C) z żoną Melanią Trump (L) i senatorem Mitchem McConnellem (P)PAP/EPA/SHAWN THEW
Posłuchaj
  • 12.11.16 dr Łukasz Przybysz: Donald Trump będzie wykorzystywał media w sposób instrumentalny
Czytaj także

wybory w usa
Wybory prezydenckie w USA

Dr Łukasz Przybysz z Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego podkreślił, że pomimo wielu zarzutów Donalda Trumpa wobec amerykańskich mediów, którym wytykał stronniczość i sprzyjanie Hillary Clinton, to właśnie im powinien dziękować za wypromowanie jego osoby.

– O Donaldzie Trumpie mówi się jako o zjawisku popkultury. Jego zdecydowane wypowiedzi i niekonwencjonalne zachowania media uwielbiają. To właśnie było głównym składnikiem przekazów telewizyjnych lub radiowych. Nie liczyła się treść merytoryczna wypowiedzi kandydatów, ale ich oryginalność. Na tym polu Hillary Clinton przegrała – powiedział dr Łukasz Przybysz.

Ponadto w audycji rozmowa z Tomaszem Horbowskim, działaczem społecznym z Centrum Informacyjnego dla Władz Lokalnych w Mołdawii, na temat najbliższej przyszłości tego państwa i jego relacji z Unią Europejską w kontekście wyborów prezydenckich, których II tura odbędzie się 13 listopada.

Audycję „Świat w powiększeniu” prowadziła Magdalena Skajewska.

Polskie Radio 24/db

____________________

Data emisji: 12.11.2016

Godzina emisji: 20.33