Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Anna Wiśniewska 06.07.2015

Konkurs dla małych i średnich firm. 2 mln zł na wsparcie innowacyjności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła w poniedziałek konkurs dotyczący dofinansowania udziału małych i średnich firm w międzynarodowych programach innowacyjnych. O wsparcie przedsiębiorstwa mogą ubiegać się do 5 sierpnia.

Chodzi o firmy, które złożyły wniosek projektowy w międzynarodowym programie innowacyjnym jako koordynatorzy, albo partnerzy.

- Międzynarodowy program innowacyjny zakłada współpracę przedsiębiorców z jednostkami naukowymi lub z innymi przedsiębiorcami (również organizacjami stowarzyszającymi przedsiębiorców, które są mikro, małymi lub średnimi przedsiębiorcami). Współpraca ta musi dotyczyć podmiotów z co najmniej dwóch krajów, a jej celem jest przeprowadzenie badań naukowych lub prac rozwojowych - wyjaśniła Agencja.

Wsparcie jest przeznaczone na pokrycie kosztów przygotowania i złożenia jednego wniosku projektowego, przy założeniu, że realizacja programu rozpoczęła się nie wcześniej niż w 2007 roku - podkreśliła PARP.

Wysokość dofinansowania nie może przekroczyć 75 tys. zł w przypadku koordynatora międzynarodowego projektu innowacyjnego oraz 35 tys. - dla partnera w takim przedsięwzięciu.

Całkowity budżet programu to 2 mln zł

Całkowity budżet programu w tym roku to 2 mln zł. W ramach pierwszej rundy wartość złożonych wniosków wyniosła ponad 1 mln 176 tys. zł. Do wykorzystania w drugiej rundzie będzie ok. 823 tys. zł.

Ponad 670 mln zł ma wynieść w tym roku wartość konkursów dla przedsiębiorców, ogłaszanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Liczne konkursy przewidziano w drugiej połowie roku.

Prezes PARP Bożena Lublińska-Kasprzak tłumaczyła niedawno, że pieniądze te będą pochodzić z największego unijnego programu, skierowanego do firm na lata 2014-2020 - "Inteligentny Rozwój". Jak mówiła, w najbliższych latach unijne wsparcie dla przedsiębiorców trafi na innowacyjne projekty. "Wymagania dla tych przedsięwzięć będą wysokie. Będą musiały opierać się na wynikach badań zakupionych lub wykonanych przez przedsiębiorcę" - podkreślała szefowa Agencji.

PAP, awi