Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Anna Wiśniewska 03.10.2016

Polska Wschodnia: 320 mln zł w konkursie na tworzenie sieciowych produktów

Drugi w tym roku nabór na tworzenie innowacyjnych produktów sieciowych wykorzystujących potencjał i walory makroregionu potrwa od 3 do 30 listopada. Pula skierowanego do konsorcjów mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw z Polski Wschodniej konkursu, to podobnie jak wcześniej, 320 mln zł.

– Wsparcie kierowane jest do przedsiębiorców, którzy chcą współpracować ze sobą ponad granicami administracyjnymi. Takie rozwiązanie przyniesie korzyści nie tylko firmom, podnosząc ich innowacyjność i konkurencyjność, ale również lokalnej społeczności – zaznaczył wiceminister rozwoju Adam Hamryszczak.

Sieciowe produkty to przedsięwzięcia, które jedną koncepcją połączą rozproszone atrakcje, miejsca, obiekty i usługi w gotową do sprzedaży ofertę. Będą one oceniane m.in. pod kątem: innowacyjności, potencjału rynkowego produktu, wpływu na wzrost zatrudnienia oraz wpływu na promocję zielonej i zrównoważonej gospodarki.

– Produkty sieciowe to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na tematyczne oferty pakietowe, które ułatwiają klientom skorzystanie z różnych, ale powiązanych ze sobą produktów – powiedział wiceminister Hamryszczak.

W pierwszym konkursie w ramach poddziałania 1.3.2 Tworzenie sieciowych produktów przez MŚP, do dofinansowania wybrano dwa przedsięwzięcia.

Ogłoszenie o drugim naborze dostępne jest na stronie POPW w zakładce „Skorzystaj”.

PAP, awi