PolskieRadio 24
Jakub Wacławski
28.05.2016
24. Poziom: Wirtualna rzeczywistość
Do niedawna jeszcze science-fiction, a obecnie rozwijająca się i stale udoskonala technologia wielorakiego zastosowania. W audycji 24. Poziom o wirtualnej rzeczywistości i jej zastosowaniach nie tylko w branży elektronicznej rozrywki mówili Paweł Olszewski z portalu Polygamia i Łukasz Wiśniewski z gram.pl.
Posłuchaj
-
28.05.16 Paweł Olszewski i Łukasz Wiśniewski w audycji 24. Poziom o wirtualnej rzeczywistości.
Mechanizm działania wirtualnej rzeczywistości jest prosty. Przy pomocy specjalnych gogli przed naszymi oczami staje bezpośrednie wirtualnie wygenerowany obraz. Technologia wciąż jest bardzo droga, a wykreowana rzeczywistość nie osiąga jeszcze najwyższych parametrów graficznych. Jednak produkt cieszy się dużym zainteresowaniem i jest stale ulepszany.
– Obecne gogle VR dostępne na rynku nie reprezentują jeszcze satysfakcjonującego poziomu, jeżeli chodzi o doświadczenia użytkownika. Aczkolwiek to bardzo ciekawe i unikalne doświadczenie. Nie jest to to samo, co film 3D lub nasze ruchy na Kinectcie. To połączenie tych wszystkich technologii, które oferują zupełnie nową jakość – mówił Paweł Olszewski.
Łukasz Wiśniewski przyznał, że wirtualna rzeczywistość nie zdominuje rynku gier komputerowych, ale może znaleźć inną niszę na rynku.
– Z myślą o wirtualnej rzeczywistości będą powstawać raczej programy rozrywkowe, których grami nie nazwiemy. Będą miał bardzo ograniczoną interaktywność lub zupełnie inny rodzaj interaktywności – wyjaśniał gość Polskiego Radia 24.
Audycje prowadzili Katarzyna Gizińska i Przemysław Pawełek.
Polskie Radio 24/gm
tagi: