Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Jakub Wacławski 06.08.2016

24. Poziom: Druga odsłona Shadow Warrior

Szeroki arsenał broni palnej i ostrzy, krwawe starcia, a do tego hordy potworów, które czyhają na życie głównego bohatera. Oto Shadow Warrior 2, którego premierę zapowiedziano na grudzień bieżącego roku. Jak wygląda praca nad taką produkcją od kuchni? W audycji 24. Poziom zajrzeliśmy z mikrofonem do studia Flying Wild Hog, gdzie powstaje właśnie druga część gry.
Posłuchaj
  • 06.08.16 Paweł Książek: „Damy radę i uważam, że druga część odpowie wymaganiom miłośników Shadow Warrior (…)”.

Pierwsza część spotkała się z dobrym przyjęciem, teraz studio pracuje nad drugą odsłoną, która ma być jeszcze większym hitem i jeszcze bardziej przebić się do światowych odbiorców grających na PC-tach i na konsolach.

Czujemy odpowiedzialność jaka na nas ciąży. Podjęliśmy prace nad tytułem, który posiada rzesze fanów i chcielibyśmy, by druga część Shadow Warrior była również dobrze odebrana. Z tego powodu dodaliśmy sporo nowych rzeczy, a także sprawiliśmy, że sama gra będzie dłuższa, bardziej skomplikowana, a przez to ciekawsza – powiedział Paweł Książek, designer.

Akcja gry osadzona została pięć lat po wydarzeniach przedstawionych w pierwszej części. Gracze ponownie wcielą się w Lo Wanga, który prowadzi życie samotnego najemnika. Podobnie jak w pierwszej części, tak i tym razem będzie musiał zmierzyć się z siłami zła, które ponownie wystąpią przeciw ludziom.

– Wykorzystujemy szereg nowych technologii, by tytuł wyglądał jak najbardziej realistycznie. Swoją uwagę skupiamy na pracach związanych ze sposobem poruszania się głównego bohatera oraz potworów, z którymi będzie walczył. Jest to niezwykle skomplikowany proces – wyjaśnił Michał Hrydziuszko, producent i animator.

W grze nie zabrakło systemu rozwoju postaci oraz modyfikacji posiadanej broni. Nowością jest tryb kooperacji, w którym grupa graczy zmaga się z przeciwnikami, starając się jednocześnie zrealizować cele misji. Każdego z bohaterów można dostosować do własnych upodobań, dobierając odpowiednią broń, zbroję czy przedmioty dodatkowe.

Na temat prac nad najnowszą częścią Shadow Warrior mówił także Tadeusz Zieliński z Flying Wild Hog.

Ponadto w 24. Poziomie rozmowa z Dennisem Sirkiem, producentem ze studia Firaxis Games, o pracach nad szóstą częścią kultowej gry Civilization.

Nie zabrakło również przeglądu najważniejszych informacji ze świata gier i nowych technologii.

Gospodarzami audycji byli Kasia Gizińska i Przemek Pawełek.

Polskie Radio 24/db

Data emisji: 06.08.2016

Godzina emisji: 14.15

 

 

tagi: