Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Sabina Treffler 15.02.2021

"W sprawie danin nakładanych na Polaków nie prowadzą protestów". Kożuszek o akcji "Media bez wyboru"

- Hipokryzja mediów polega na tym, że protestują tak zdecydowanie w swojej sprawie, a w sprawie Polaków, na których nakładane są daniny i których sytuacja w pandemii nie jest łatwa, takich protestów nie prowadzą - mówił na antenie Polskiego Radia 24 Jerzy Mosoń (Fundacja Fibre). Gośćmi audycji byli również Maciej Kożuszek ("Gazeta Polska") i dr Sebastian Gajewski (Centrum im. Daszyńskiego).
Posłuchaj
  • Publicyści o konflikcie w Porozumieniu i proteście części mediów przeciwko planów wprowadzenia podatku od reklam ("Debata poranka"/Polskie Radio 24)

Część prywatnych mediów w ubiegłym tygodniu prowadziła protest z powodu rządowych planów legislacyjnych, których konsekwencją będzie wprowadzenie składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej. Zgodnie z założeniami połowa wpływów ze składek od reklam ma trafić m.in. do NFZ. W ramach wspólnej akcji "Media bez wyboru" część stacji telewizyjnych i radiowych zamiast programów nadawało w środę specjalny komunikat. Podobnie było na portalach internetowych i w niektórych dziennikach.

1200_Müller_PAP.png
"Jesteśmy otwarci na to, by rozmawiać". Rzecznik rządu o projekcie podatku od reklam

Maciej Kożuszek zwrócił uwagę na hipokryzję mediów. - Protestują tak zdecydowanie w swojej sprawie, a w sprawie Polaków, na których nakładane są daniny i których sytuacja w pandemii nie jest łatwa, takich protestów nie prowadzą - zauważył. Dodał, że nie stają w obronie dziennikarzy i mediów, gdy "ktoś z drugiej strony" jest atakowany.


Posłuchaj
21:54 PR24_mp3 2021_02_15-08-36-24.mp3 Publicyści o konflikcie w Porozumieniu i proteście części mediów przeciwko planom wprowadzenia podatku od reklam ("Debata poranka"/Polskie Radio 24)

 

- Nie dyskutowalibyśmy tyle o tym projekcie, gdyby rząd zdecydował się na wprowadzenie podatku od reklamy internetowej. Kluczowym problemem jest ta reklama konwencjonalna - podkreślił dr Sebastian Gajewski. Dodał, że "w tym kształcie ta składka nie powinna wchodzić w życie". Rozpatrzył argumenty za i przeciw takiemu rozwiązaniu i podkreślił, że nie należy popadać w "rytualne" opowiedzenie się za lub przeciw, a dyskutować na ten temat.

Zdaniem Jerzego Mosonia "w przestrzeni publicznej ukształtowało się przeświadczenie, że media w Polsce nie płacą podatku od reklam". Przypomniał, że takie opodatkowanie już funkcjonuje i wymienił kwoty, które zapłaciły poszczególne spółki mediowe.

W audycji była mowa również o konflikcie w Porozumieniu.

Czytaj także: Bielan: spór wewnątrz Porozumienia toczy się o kierunek, w jakim podążać będzie nasza partia

Więcej w nagraniu.

***

Audycja: "Debata poranka"

Prowadzący: Mirosław Skowron

Goście: Maciej Kożuszek ("Gazeta Polska"), dr Sebastian Gajewski (Centrum im. Daszyńskiego), Jerzy Mosoń (Fundacja Fibre)

Data emisji: 15.02.2021

Godzina: 8.36

Polskie Radio 24/st