Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Agnieszka Paciorek 25.01.2011

Barman musi znać swoje miejsce

Osoba stojąca za barem nie może spoufalać się z klientem – tłumaczy w Czwórce Patryk Lenart z Międzynarodowej Szkoły Barmanów i Sommelierów.
Barman musi znać swoje miejsceGlow Images/East News
Posłuchaj
  • Patryk Lenart z Międzynarodowej Szkoły Barmanów i Sommelierów w Czwórce
Czytaj także

W rozmowie z klientem barman nie powinien zajmować żadnego stanowiska – wyjaśnia Patryk Lenart z Międzynarodowej Szkoły Barmanów i Sommelierów. W sytuacji, gdy poglądy barmana będą sprzeczne z przekonaniami klienta, może dojść do kłótni – ostrzega gość „Poranka” Czwórki.

Rola barmana polega na słuchaniu. Osoba stojąca za barem, nie powinna angażować się w wymianę zdań z klientem – podkreśla Patryk Lenart. – Barman musi znać swoje miejsce - dodaje.

Jak tłumaczy gość Romka Wójcika, w tym zawodzie należy być powściągliwym, dyskretnym i – w żadnym wypadku – nie wolno spoufalać się z klientem.

Patryk Lenart przyznaje, że w szkoleniu barmanów powinno się kłaść nacisk nie tylko na naukę sztuki barmańskiej, ale również na naukę psychologii. – Pracujemy nad odpowiednim podejściem do klienta, by w barze czuł się on jak gość. 99% osób pracujących w Polsce za barem nie rozumie, jak wielkie znaczenie ma nawiązanie i podtrzymanie pozytywnej relacji z klientem - tłumaczy.

Więcej w rozmowie Romka Wójcika z Patrykiem Lenartem. Wystarczy kliknąć w ikonę dźwięku w ramce po prawej stronie.

ap/ŁSz

tagi: POLSKA