Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Przemysław Goławski 25.11.2011

Przedsiębiorco - działaj w sieci

Ponad połowa polskich przedsiębiorców nie ma własnej strony internetowej. Nowa inicjatywa, Internetowa rewolucja, chce to zmienić. W studiu Czwórki koordynator projektu Piotr Zalewski.
Piotr Zalewski i Justyna DżbikPiotr Zalewski i Justyna Dżbikfot. Aurelia Chmiel

- Internetowa rewolucja kierowana jest do wszystkich małych, średnich i mikrofirm w Polsce – mówi Piotr Zalewski. Jak wynika z nowych badań, 53% firm nie istnieje w sieci. – Mamy 18 milionów internautów, którzy szukają każdej możliwej usługi i produktu w Internecie. Dla osoby, która korzysta z Internetu nie ma innej metody – nie będzie nagle przeglądała ulotek lub ogłoszeń – podkreśla Zalewski.

Dlaczego tak wielu firm nie znajdziemy w Internecie? – Niektórzy uważają, że nie ma takiej potrzeby, ponieważ klientów pozyskują marketingiem szeptanym, przez polecenie znajomych. Drugą barierą wejścia jest niewiedza, jak założyć stronę w Internecie. Nasza akcja jest po to, by edukować i pokazać, że nie jest to trudne – opowiada Zalewski.

Internet to nie tylko możliwość zdobycia klientów na lokalnym rynku. Firmy, które eksportują swoje towary lub usługi mogą promować je za granicą. To także szansa dla ośrodków turystycznych. – Pewien pensjonat w Międzyzdrojach, który ma prostą stronę internetową po polsku i angielsku, postanowił stworzyć kampanię reklamową w wyszukiwarce. Teksty reklamowe przetłumaczyli na duński i szwedzki i dzięki temu pozyskali klientów ze Skandynawii – mówi koordynator Internetowej rewolucji.

Więcej o projekcie dowiedzieć się można słuchając dźwięku audycji.

pg