- Szwedzi robią to tak, że przychodzą do delikwenta, który uiścił wymaganą opłatę i śpiewająco mu dziękują – mówiła w Czwórce Ewelina Grygiel. W Internecie, można obejrzeć filmiki z zaskoczonymi użytkownikami szwedzkiego radia i telewizji, którzy w takich miejscach jak kino, supermarket czy basen otrzymują wyśpiewane przez chór urzędników podziękowania.
- Działa to w ten sposób, że na specjalnej stronie internetowej można zgłosić osobę, która zapłaciła abonament i jeśli organizatorzy kampanii to zgłoszenie wybiorą to nasz znajomy będzie miał przyjemność wysłuchania podziękowań – opowiadała nasza reporterka.
Szwedzka kampania przynosi rezultaty, gdyż dzięki tej akcji przybyło 2 tysiące płatników. Innym ze szwedzkich sposobów na poprawienie ściągalności abonamentu, była kampania Tackfilm. W jej ramach, każdy, kto uiścił opłatę mógł zostać bohaterem filmiku, w którym lektorka namaszczała go na bohatera narodowego.
Więcej na temat różnych form płacenia abonamentu i sposóbów na jego ściąganie w dźwięku w boksie "Posłuchaj".
(bch)