Jak policzyła firma doradcza Deloitte dwa razy więcej klientów banków woli załatwiać sprawy w okienku niż drogą elektroniczną.
- Zaufanie do Internetu jest niskie i nadal boimy się bezpieczeństwo naszych oszczędności - tłumaczy Łukasz Kuć z Deloitte.
Ponad 30% klientów boi się o bezpieczeństwo swoich transakcji. Inni nie dostali żadnych informacji o tym, że obsługa internetowa może być z jakiegoś powodu lepsza. Pozostają zatem przy tradycyjnych metodach. Ludzie tacy cenią sobie kontakt osobisty, przykładowo z panią w okienku.
Wszystko mimo że załatwianie spraw bankowych cyfrowo prowadzi się dużo szybciej. Argument ominięcia kolejek też nie potrafi przemóc naszych nawyków mimo że aż 80% klientów narzeka na czas oczekiwania.
- Przeważa siła przyzwyczajenia i przekonanie, że na miejscu można załatwić więcej - dodaje ekonomista Marcin Zdral.
Specjaliści przekonują, że nadejdzie taki dzień, kiedy transakcje odbywać się będą tylko elektronicznie. Do banku przychodzić będziemy tylko po specjalistyczne porady.
tk, Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)