Jakie nowości pojawiają się na tym rynku mówi Barbara Groele z Krajowej Unii Producentów Soków
- Mamy zagęszczony sok jabłkowy, wiśniowy, z czarnej porzeczki, z aronii. Co roku pojawiają się nowe owoce, które są przetwarzane na soki zagęszczone, na przykład z borówki amerykańskiej, czy z jarzębiny – wyjaśnia rozmówczyni.
Na rynek weszły przebojem także soki NFC, czyli nie produkowane z koncentratów.
- To jest sok, który jest wyciśnięty z owoców, jest poddany pasteryzacji, bo musi być utrwalony i w spasteryzowanej formie jest magazynowany w sterylnych warunkach. Jest to półprodukt do produkcji wyrobu gotowego – przekonuje rozmówczyni.
Coraz większa popularność NFC
Soki NFC kiedyś były produkcją niszową, dziś stanowią znaczący procent rynku soków i napojów i zapotrzebowanie na nie stale rośnie.
- W Polsce to już kilkanaście procent na rynku wyrobów gotowych. Dodatkowo z roku na rok rośnie on kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt procent – dodaje.
Bo też konsumenci coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na cenę produktu, ale także na jego wartości odżywcze.
Elżbieta Mamos, abo