Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Anna Borys 24.02.2017

Nowości na rynku soków

Zarówno w Polsce jak i w Europie spada spożycie soków, a to oznacza, że przemysł sokowniczy musi elastyczniej reagować na zmieniające się potrzeby i wymagania konsumentów. 
Posłuchaj
  • O rynku soków w "Agro-Faktach" radiowej Jedynki (Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Czytaj także

Jakie nowości pojawiają się na tym rynku mówi Barbara Groele z Krajowej Unii Producentów Soków

- Mamy zagęszczony sok jabłkowy, wiśniowy, z czarnej porzeczki, z aronii. Co roku pojawiają się nowe owoce, które są przetwarzane na soki zagęszczone, na przykład z borówki amerykańskiej, czy z jarzębiny – wyjaśnia rozmówczyni.

Na rynek weszły przebojem także soki NFC, czyli nie produkowane z koncentratów.

- To jest sok, który jest wyciśnięty z owoców, jest poddany pasteryzacji, bo musi być utrwalony i w spasteryzowanej formie jest magazynowany w sterylnych warunkach. Jest to półprodukt do produkcji wyrobu gotowego – przekonuje rozmówczyni.

Coraz większa popularność NFC

Soki NFC kiedyś były produkcją niszową, dziś stanowią znaczący procent rynku soków i napojów i zapotrzebowanie na nie stale rośnie.

- W Polsce to już kilkanaście procent na rynku wyrobów gotowych. Dodatkowo z roku na rok rośnie on kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt procent – dodaje.
 
Bo też konsumenci coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na cenę produktu, ale także na jego wartości odżywcze.

Elżbieta Mamos, abo