Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Paweł Michalak 17.05.2019

Polskie Radio planuje rozwój sieci emisyjnej DAB+

Polskie Radio jest liderem w dziedzinie cyfryzacji. 1 października 2013 roku jako pierwsze w Polsce i w tej części Europy rozpoczęło nadawanie w jakości cyfrowej. Dziś ruszył kolejny etap cyfryzacji radiowej. 
Posłuchaj
  • Józef Wacnik: Polskie Radio planuje rozwój sieci emisyjnej dab+ (IAR)
Czytaj także

Na konferencji "Więcej Radia!" w siedzibie Polskiego Radia w Warszawie przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski przedstawił pierwsze konkursy dla nadawców prywatnych na uzyskanie koncesji na nadawanie programów lokalnych w multipleksie cyfrowym DAB+. O częstotliwości mogą ubiegać się zarówno nowi, jak i obecni już na rynku nadawcy lokalni i regionalni.

konferencja krrit dab plus 1200.jpg
Konferencja "Więcej Radia!". Polskie Radio liderem w dziedzinie cyfryzacji

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski podkreślał, że to historyczny moment. - Konferencja "Więcej Radia!" otwiera nowy etap cyfryzacji radia. Wspieramy tym Polskie Radio, nie zostawiamy Polskiego Radia samego na tym polu wdrażania nowych technologii. Otwieramy się na nowych nadawców, na radia komercyjne, radia lokalne, regionalne, radia wyspecjalizowane - mówił Witold Kołodziejski.

Pierwszy pakiet ogłoszeń o możliwości uzyskania koncesji na nadawanie programów lokalnych w multipleksie cyfrowym DAB+ dotyczy siedmiu lokalizacji: Częstochowy, Katowic, Poznania, Rzeszowa, Tarnowa, Torunia i Warszawy. Cyfryzacja radiofonii w Polsce to jeden z celów strategicznych KRRiT do 2022 roku. Proces koncesyjny będzie dotyczyć miejsc na multipleksach lokalnych w 34 miastach w Polsce.

Ważny wkład Polskiego Radia w rozwój cyfryzacji

Prezes Polskiego Radia Andrzej Rogoyski, który otworzył konferencję "Więcej Radia!" podkreślał, że rozwój cyfryzacji radiofonii jest nieuchronny. - Jesteśmy bardzo dumni i zadowoleni też z tego powodu, że dostrzeżono wkład Polskiego Radia w rozwój cyfryzacji, przed którą nie uciekniemy. To jest coś nowoczesnego i coś, co sprawi przyjemność. Jakość, a w ślad za tym też i treść o wysokiej jakości - jakość odbioru tego, co słuchamy w radiu będzie znacznie wyższa, czyli będzie sprawiała przyjemność - mówił prezes publicznego nadawcy.

Andrzej Rogoyski podkreśla, że plany Polskiego Radia w dziedzinie cyfryzacji są bardzo ambitne. W perspektywie kilku lat planowane jest osiągniecie zasięgu ludnościowego do 80 procent. Będą utworzone nowe programy. - Za wcześnie jeszcze o tym mówić, jeśli chodzi o szczegóły, ale na pewno tak w warstwie muzycznej, jak treściowej, językowej, słownej ta oferta zainteresuje słuchaczy - zapowiada Andrzej Rogoyski. 

Obecnie na części ogólnopolskiej multipleksu Polskiego Radia znajdują się: Polskie Radio Chopin, Polskie Radio Dzieciom, Jedynka, Dwójka, Trójka, Czwórka, Polskie Radio 24 oraz Radio Poland. W jakości cyfrowej można też słuchać rozgłośni regionalnych Polskiego Radia.

paw/