Wykonując manewr skrętu, najważniejsze jest to, abyś upewnił się co widzisz przed sobą!
Strzałka do skrętu w lewo pozwala zarówno skręcić, jak i zawrócić. Jeżeli jednak przy skrzyżowaniu ustawiony jest znak zakazujący zawracania, wówczas możliwa jest jedynie ta pierwsza opcja. Banalnie proste? Kierowcy często jednak zapominają o tej zasadzie.
Sytuacja staje się bardziej skomplikowana, gdy pojawia się sygnalizator świetlny S3a. Wyświetla on bowiem sygnały czerwone, żółte i zielone z kombinacją strzałek. W tym przypadku strzałka zielona nie oznacza jednak warunkowego pozwolenia na jazdę, a umożliwia jazdę bezkolizyjną.
Sygnalizator S3/ domena publiczna
Co kluczowe, strzałki na sygnalizatorze S3 oznaczają, że przemieszczanie się jest możliwe tylko we wskazanym kierunku. Przy strzałce w lewo, dozwolona jest tylko jazda w lewo – bez możliwości zawracania! Zawrócić wolno Ci tylko w sytuacji, gdy sygnalizator wskazuje strzałki w lewo i w dół.
Jak to wygląda w rzeczywistości? O tym nasz ekspert, Mateusz Lubczański z portalu Autokult:
00:42 LUBCZAŃSKI 1 (online-audio-converter.com).mp3 Skręt w lewo w praktyce (Na luzie/PRK)
Warto wiedzieć, że zawsze w okolicy skrzyżowania z sygnalizatorem S3 zezwalającego wyłącznie na skręt w lewo znajdziemy miejsce do bezpiecznego zawrócenia. Zwykle będzie to zawrotka tuż przed skrzyżowaniem. Zawrócić można również na kolejnym skrzyżowaniu.
Pamiętajmy, że w wykonywaniu każdego z drogowych manewrów najważniejsze jest nasze bezpieczeństwo!
Konrad Choroszucha
CZYTAJ TAKŻE: