Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Jarosław Krawędkowski 23.12.2021

Świąteczne zakupy. Coraz więcej Polaków szuka prezentów w internecie

O świątecznych zakupach w internecie oraz ekspansji e-handlu – mówiła w radiowej Jedynce Edyta Kochlewska, redaktor naczelna "Dla handlu.pl".
Posłuchaj
  • O świątecznych zakupach w internecie oraz ekspansji e-handlu – mówiła w radiowej Jedynce Edyta Kochlewska, redaktor naczelna "Dla handlu.pl". /Justyna Golonko/.
Czytaj także

Prawie połowa Polaków zrobi w tym roku świąteczne zakupy w Internecie i jest to już stała tendencja, która, jak mówi gość radiowej Jedynki, jeszcze w 2019 r. nie była taka rzeczywista.

Posłuchaj
04:49 justa 23.12 dla handlu.mp3 O świątecznych zakupach w internecie oraz ekspansji e-handlu – mówiła w radiowej Jedynce Edyta Kochlewska, redaktor naczelna "Dla handlu.pl". /Justyna Golonko/.

 

Jeszcze dwa lata temu zakupy w internecie robiło 5,5 procent Polaków

- Jeszcze pod koniec 2019 r. udział e-zakupów w całym handlu detalicznym wynosił 5,5 procent. Po dwóch latach – w listopadzie tego roku wzrósł do 11,4 procent. To oznacza wzrost o 50 procent – mówi gość Polskiego Radia.

Do sieci "dołączyli" 50 i 60-latkowie

I dodaje, że do wzrostu zakupów w Internecie przyczyniła się na pewno pandemia, która przyciągnęła do sieci grupę osób starszych - pokolenie 50 i 60 plus.

Co ciekawe, nie tylko wzrosła klientów e-sklepów, ale poszerzyła się również paleta zakupów.

Jak mówi gość Polskiego Radia, do kupowanych najczęściej zabawek czy ubrań, dołączyły produkty wielkogabarytowe – meble, artykuły wyposażenia wnętrz.

Gwałtownie wzrosły również obroty artykułami spożywczymi

Pandemia przyspieszyła również internetowe zakupy spożywcze.

- W pierwszej fazie pandemii  wiele e-sklepów nie było w stanie zrealizować wszystkich zamówień i dostaw, gdyż zainteresowanie takimi zakupami było tak wielkie, mówi gość Polskiego Radia.

Wzrosła liczba placówek oferujących produkty w sieci

A to, dodaje, spowodowało, że do "sieciowej" gry dołączyły nowe podmioty – te które mają sklepy stacjonarne, czy  oferowały dodatkowo usługi dostaw.

Dlatego, jak mówi Edyta Kochlewska, nadal należy spodziewać się dalszego wzrostu handlu internetowego i jego przyszły udział wynoszący 40 proc. w całym handlu, nie wydaje się szokujący.

Justyna Golonko, jk