Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Trójka
Magda Zaliwska 14.07.2011

"Agencje ratingowe są jak źli chłopcy"

- Nie mam wątliwości, że agencje ratingowe przykładają rękę do tego, co dzieje się na rynku walutowym, niestety ich działania są negatywne - mówi Piotr Kuczyński, główny analityk firmy Xelion.
Agencje ratingowe są jak źli chłopcyfot. SXC

Trwa niepokojąca sytuacja na giełdzie i rynku walutowym. Zdaniem Piotra Kuczyńskiego, głównego analityka firmy Xelion, udział w całym zamieszaniu mają agencje ratingowe, nie można jednak winić ich za kryzys w sferze euro.

Zdaniem gościa "Bardzo Ważnego Projektu" czarne chmury zbierają się nad agencjami ratingowymi od wielu lat. W 2009 roku Komisja Europejska chciał wytoczyć im sprawę w sądzie, ale ostatecznie skończyło się na słowach.

Piotr Kuczyński podkreśla, że niebezpieczne są prognozy zapowiadające bankructwo Włoch. Kraj do końca roku musi spłacić kwotę 88 miliardów euro.

Zdaniem Piota Kuczyńskiego niepokojącą sytuację na rynku może powstrzymać wprowadzenia podatku Tobina i zakaz krótkiej sprzedaży obligacji państwowych.

Aby dowiedzieć się więcej posłuchaj całej audycji.

Audycji "Bardzo Ważny Projekt" można słuchać od poniedziałku do czwartku o godzinie 18.45.