Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Trójka
Rafał Kowalczyk 27.07.2011

Rynek piwa w Polsce: Za wcześnie by mówić o boomie

Branża piwowarska, po niedużych wzrostach w tym roku, ma się dobrze. Nadal także poszukuje nowych sposób na dotarcie do klientów.
Rynek piwa w Polsce: Za wcześnie by mówić o boomieSXC
Posłuchaj
  • Bardzo ważny projekt - 26 lipca 2011

Dawid Piekarz ze Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce, gość Pawła Sołtysa w programie "Bardzo ważny projekt" mówi, że na tle ostatniego roku, w którym branża piwna zanotowała niewielki wzrost, poniżej 1 procenta, ten rok zapowiada się nieźle. - Za wcześnie jednak mówić o boomie na rynku – mówi Dawid Piekarz.

Dawid Piekarz przyznaje, że na rynku coraz częściej pojawiają się lokalne marki. - Jednak również duzi producenci chcą szukać nowych smaków, nowych pomysłów na sprzedaż. Ludzie zaczynają się interesować piwem – powiedział Piekarz.

Jego zdaniem nie można się spodziewać, że Euro 2012 spowoduje wzrost sprzedaży piwa. Świadczą o tym dane z innych krajów, które organizowały podobne imprezy.

Pozory mylą

W tym roku po raz kolejny ruszyła akcja "Pozory mylą, dowód nie". To są znaczki i plakaty, które pojawiły się w sklepach i mają uświadamiać szkodliwość spożywania alkoholu przez nieletnich, a także tolerowania sytuacji w której nieletni kupują alkohol. – Chcemy żeby ludzie, nawet ci stojący w kolejce, reagowali, kiedy nieletni kupują alkohol powiedział – Piekarz.

Audycji "Bardzo Ważny Projekt" można słuchać od poniedziałku do czwartku o godzinie 18.45.
rk

Audycji "Bardzo Ważny Projekt" można słuchać od poniedziałku do czwartku o godzinie 18.45.

rk